• Dino78

Jobbintervju - Berätta om dig själv?

Ska imorgon påmin första arbetsintervju och jag går igenom tänkbara frågor jag kan få på arbetsförmedlingens hemsida och cv-guiden.
    VAD berättar man då? Det står att man inte ska falla  i fällan och rabbla sitt livs historia och upprepa sitt CV, men vad i herrans namn kan man säga då?
    Är såååå nervös inför imorgon Usch, detta är hemskt!

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden Jobbintervju - Berätta om dig själv?
  • vackrastarflow

om de frågar efter vad du redan berättat är de dåliga intervjuare...

• vackrastarflow

och USCH gör inte mig nervös!!

• Dino78
    Anna1111 skrev 2006-08-24 23:43:56 följande:
    Negativa sidor, om du tänker på att någon närstående skulle beskriva någon negativ egenskap med dig kanske. Detta kan du göra skämtsamt om du vill. Det är inte dödsallvarligt. Jag tycker ju att frågar man hur du är som person så har man ju redan gått igenom dina egenskaper som du beskriver och då är det ju onödigt av intervjuaren att upprepa detta igen om dem/den inte har några följdfrågor förstås.
    Just av den anledningen jag tycker frågan "vem är du" är onödig Den känns så dum på något sätt. Men som sagt, den kankse inte ens kommer upp.

Kan jag säga lättstött som negativ grej? Jag har en viss förmåga att ta kritik lite för personligt ibland...eller låter det FÖR negativt?
    Lättretlig är jag med, men det låter ju jättehemskt och är kanske för snarlikt otålig?
    DIF i själ och hjärta
  • Dino78
    vackrastarflow skrev 2006-08-24 23:45:06 följande:
    och USCH gör inte mig nervös!!
    Sorry
    DIF i själ och hjärta
  • vackrastarflow

säg inte att du är lättstött, det är nåt de kan få komma fram till sen det är ju inte en så bra egenskap. jag vet ju bara inte vad du kan säga istället... lättstött är bara en fint ord för lättirriterad och det tror jag är en av de sämre sakerna man kan säga. de tror kanske att du går runt och är sur hela tiden, och att det då kan bli tjafs mellan de anställda.

själv har jag lätt för att bli uttråkad. nog inte heller nåt jag ska säga, om jag inte vänder det till nåt positivt som att då kommer jag att hitta på nya "challenges" (sorry har nyss bott i usa och ibland kommer inte det svenska ordet lika snabbt som det engelska hehe) så att det inte händer.

• Dino78

Men man måste ju kunna nämna negativa sidor...så svårt, alla negativa sidor är ju just negativa...gah, varför måste det vara så svårt!!!!

Otålig är det enda jag kan komma på som är negatvit men inte låter sååå illa.

DIF i själ och hjärta
  • vackrastarflow

ja otålig är helt okej. man får ju tänka på vad som låter för dåligt för företaget. jag söker som hotellreceptionist, då säger man ju inte att man tycker gamlingar är irriterande eller jag är ignorant.

men sånt som otålig och envis kan ju vändas till positiva saker för företaget

• Dino78

Enivs! Tack, det är jag verkligen, det kan jag ta upp som negativt

DIF i själ och hjärta
  • vackrastarflow

ja det är ju alltid bra att vara envis! som en liten terrier är jag... vilket gör att det uppstår en del riktiga problem mellan mig och min... terrier!! du ska se han och mig ihop när vi är ute och går, en drar åt ena hållet, den andre åt andra och ingen vill ge sig.

• Dino78

*asg* Kan tänka mig det

Konservativ ska jag använda om mig själv med, det är lite negativt men kan låta positivt!

DIF i själ och hjärta
  • vackrastarflow

ja, vi får ha en återträff sen och berätta om våra intervjuer! detta är min första någonsin, om man inte räknar den jag gjorde på burger king "gillar du hamburgare?" "ja" "bra, du får jobbet"

• vackrastarflow

Hur gick det??

Idag fick jag reda på att jag eventuellt (om ingen annan får jobbet innan) har en till intevju när jag kommer till Skottland. Hur hanterar man det?! Vilken prioriterar man? Måste man prioritera??

Svar på tråden Jobbintervju - Berätta om dig själv?