• Monkeypie

Leksaker till spädbarn

Vad tycker era barn om att titta på/leka med? Bästa köp/sämsta köp?
    Vi har en 1 månads bebis och jag skulle vilja börja köpa lite grejer för framtida stimulering.

• Svar på tråden Leksaker till spädbarn
  • IdaUppsala

Min tre månaders har precis fått upp ögonen för leksaker.. Innan så va det mest babysittern som det hänger leksaker från som han tittade lite på. Men när han va en månad så brydde han sig inte om nånting direkt.

• junibäbe

Jag kan verkligen rekommendera Go´boken. Det är som en bokklubb, fast med åldersanpassade "leksaker" till bebisen. Vi har nyss fått vårt tredje paket (Alva är 3,5 månad) och det är klockrent varje gång. Hon är sååå intresserad. Denna gången var det med två böcker med rim och ramsor.Trodde absolut att hon va rför liten för det, men icke! Den ena boken sjunger man "Ro ro ro din båt" till, och det är verkligen en favvo för henne. När hon var ännu mindr var det färgglada saker att titta på som var med i paketet, också jättepoppis.

• aniratac

Min dotter är 7 månader och älskar sina skallror! Men den egentliga favoriten är prasslande papper men då får man vara med henne hela tiden så att hon inte käkar upp det!

• hallon2

Sånna småttingar mår bäst av att ligga på mage och försöka få hakan upp! Fäst en aktiverings-tavla på t ex babygymets ena sida... Min lilla hållde sig sysselsatt i ett par fem månader :)

• Neko

Vår Kira är snart två månader nu. Vi har fått en hel del leksaker men det han hittills har tyckt allra bäst om är presentsnören som vi hängt upp i vagnen så att han nästan kan nå dem med händerna. Såna där glansiga som man har till paket och har lockat. Vi har testat med olika färger men han vill bara försöka ta i det röda snöret så det är nog det han gillar bäst :P

Han tycker också att det är kul med saker som låter, spelar någon melodi osv, men han kan inte få dem att låta själv utan då får man var där och dra upp dem hela tiden.

Sedan så gillar han en babygunga som gungar av sig själv också, dvs att ligga i den. Dock somnar han ofta där.

• TvåM

Min kille gillade att spegla sig i början. Nu är det mest bitringen och Liberogrodan som gäller (4 mån)

• stinamaria

När Dante var en månad var det mest speldosor som var intressanta. Från det att han var ungefär 2 månader var det ett mjukt babygym. Det leker han fortfarande i varje dag. Jag brukade lägga han så att hans fötter nuddade en av bågarna för då låg han och sparkade på de så allt rörde sig (han var ju för liten för att nå grejerna med händerna). Det tyckte han var jättekul. Nu när han börjat vända sig till mage så leker han med grejerna som sitter fast i själva mattan på gymmet. Det är nog mitt bästa köp.
    Sen är skallrorna från "Dinglisar" väldigt omtyckta oxå, dom är lätta att hålla i.
    Dante är 4 månader nu.

Svar på tråden Leksaker till spädbarn