• Lycklig med Grodd

HUR skall man göra för att inte TÄNKA paa det????!!!!

Hur i alla glödheta skall jag kunna tränga bort önskan att faa barn?
    Jag slutade med p-pillerna för över 2 aar sedan.
    Har blivit gravid, men det har alltid slutat med MF.
    Min husläkare säger mig att min kropp förmodligen inte är redo än.
    han säger ocksaa att JAG inte är redo.
    Att det finns en anledning, varför jag inte blir gravid.
    En psykisk anledning menar han alltsaa.
    Han säger att jag skall sluta önska att jag blir gravid.
    Att jag skall tänka paa andra saker istället och jobba paa mitt förflutna och min barndom, för att öppna vägen för graviditeten. Detta är det tipps och de raad maanga människor ger mig. Men HUR skall gaa tillväga??
    Spelar verkligen min förbannade barndom en roll i att jag inte kan behaalla barnet????

Ich drehe bald durch!!!!

• Svar på tråden HUR skall man göra för att inte TÄNKA paa det????!!!!
  • Lycklig med Grodd

Wawa: Jo det tycker jag med!
    Han menar visst att jag undermedvetet gör det svaarare för mig att bli gravid eftersom jag saa väldigt gärna vill.

Men kan naagon vänlig själ daa tala om för en HUR jag skall gaa tillväga för att sluta tänka paa barn, istället för att säga ATT jag skall sluta tänka paa det.
    Ju mer jag försöker, desto svaarare är det ju!
    Kollegor blir med barn, kollegor föder barn, kollegors barn faar barn, systrarna mina faar barn, min halvkusin faar barn, jag träfar mina syskonbarn och blir alldeles kollossalt avundsjuk paa mina systrar som har saa fina barn, mammor med barnvagnar fyller spaarvagnen paa morgonarna, kvinnan brevis mig pa fiket ammar sin bebis.
    Och SER jag inte barnen, saa HÖR jag om dem hela tiden!
    Till och med min FÖRSÄKRINGSMAN pratar om sin son för jämnan!
    Härliga, fina historier som jag ocksaa skulle vilja kunna berätta om MINA barn.
    Hans fru väntar deras andra son.
    Jag gläder mig med dem. Men jag vill ocksaa glädjas för mig själv naagon gaang.

Ja, ni hör ju hur jag laater. Men jag har faktiskt haallit ut i flera maanader nu.

Vänt mig bort när ett barn lett aat mig paa taaget.
    Skyndat förbi leksaksavdelningen i varuhuset.
    Gjort paus i stickandet och virkandet (det blir i vilket fall bara barnsaker utav det)
    Stoppat tuggummi i öronen för att slippa höra när barnen tjuter utav skratt paa lekparken utanför mitt jobb.

JA, jag är dels ironisk Dels menar jag allvar !
    Jag försöker verkligen!! Men det fungerar tydligen bara en viss tid.

Finns det inget bra medel som tar bort barnsuget, precis som sötsuget, eller nikotinsuget??
    Skall nog göra en sökning paa FL efter det....

• Lycklig med Grodd

Segelvind: säger jag med.

Men anta nu daa att han har rätt.
    Hur f-n vill han att jag skall kunna koppla bort min hjärna??!!!

• Lycklig med Grodd

Tack för uppmuntran!

Min läkare menar faktiskt, som en del utav er var inne paaa, att jag paaverkar min kropp att faa MF.

Han menar att det ligger en djupare orsak bakom, varför min kropp aldrig kan behaalla barnet.
    Hrmpf.

• Lycklig med Grodd

Saa! Nu har jag genomgaatt en lobotomi. Tack för tippset!!Faktum är att jag inte ens behövde opereras!
    Helt plötsligt, för ca 10 minuter sedan sa det bara KLICK och saa kände jag ett konstigt surrande och pirrande i hjärnan och allting bara stannade av.
    Nu känner jag ingenting längre.
    Provade att banka mitt huvud i väggen och stoppade pennor i näsan, och det fungerade jättebra. Jag har ingen som helst känsel i varken huvud eller ansikte.
    Det enda negativa med lobotomeringen är att min rumskollega menar att jag börjat faa kymiga ryckningar i munnen...
    MEN-
    Jag maar JÄTTEBRA! Och det gör mig INGET alls att min rumskollega just talat om att hon är gravid i 4: maanaden. Nu faar jag vara med och se hennes fina runda mage VARJE DAG!!
    Jag bryr mig heller inte om att min syster ringde och talade om att en annan kollega ocksaa är gravid. I 3:e maanaden.
    Jag bryr mig heller INTE om att en bekant som jag inte sett paa 2 aar har faatt en dotter!
    Jag bryr mig heller inte om att min sprillans nye skitsnygge, kollegas fru väntar barn och skall föda i slutet av September.

OCH JAG SKITER VERKLIGEN FULLSTÄNDIGT I ATT MIN LÄKARES SEKRETERARE RINGDE (10 min sedan) OCH SA UPP MIN TERMIN HOS HONOM.
    HAN KAN INTE KOMMA DEN HÄR VECKAN EFTERSOM HAN BLIVIT PAPPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag maar saa bra saabra saabra saabrasaabra saabraaaaaa...

• Lycklig med Grodd

Tack för all uppmuntran. Verkligen.
    Naagra av era inlägg var riktigt roliga ocksaa.
    Ni ser, jag kan till och med skratta in i mellan

Efter en helknasig dröm där jag födde slemmiga djur istället för barn, säger t.o.m en av mina bästa vänner att "Det betyder att du inte är redo för barn än".

Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip

Jag skall jädrar i det försöka finna ut vad den drömmen betydde!

• Lycklig med Grodd

Mumle: Det har inte gjorts naagon utredning, förutom koll med ultraljud och blodtest.
    Enligt blodtestet har jag ÄL och mina hormonvärden är helt ok.

Jag har bett min pojkvän att kolla upp sina spermier, men utav olika anledningar kan han inte det just nu...

• Lycklig med Grodd

mumle: Nej, naagot saadant har de inte gjort :-O

• Lycklig med Grodd

Jag har faatt tag paa adressen till en kvinnlig gynekolog. skall gaa till henne saa snart som möjligt.

Svar på tråden HUR skall man göra för att inte TÄNKA paa det????!!!!