Inlägg från: Vasen |Visa alla inlägg
  • Vasen

Försäkringsbolag *va fan*

Upptäckte en fuktfläck i väggen utanför badrummet idag. *Jippie*. Vi har ett idiotiskt inbyggt badkar som står vid den väggen. Det är väl där det kommer ut fukt. Om man river ut badkaret för att torka ur väggen måste man riva ner halva badrummet, ja, troligvis hela eftersom det är ett litet badrum.

Anmälde skadan till försäkringsbolaget som glatt meddelar att "vi kan erbjuda 20% rabatt på golvklinkers". I övrigt anser de inte att det hela är något som angår dem.

Pratade med svärföräldrarna som bor i hus som också hade fuktskador på 90-talet, deras försäkringsbolag hade också ryckt på axlarna och inte ansett att det var något försäkringen täckte. Likadant för mina föräldrar på 80-talet. De fick en rabattcheck på målarfärg när hela nedervåningen stod under vatten.
    Jag _vet_ att jag diskuterade vattenskador med säljaren när jag tog min försäkring för 4 år sen och då minsann var det en så himla bra försäkring, fuktskador täcktes, det enda var en pyttesjälvrisk på 1500. Så visar det sig att "vi har 20% rabatt på golvklinkers".

Vad betalar man hemförsäkring och tilläggsförsäkringar för? Finns det vid något tillfälle de gäller för någonting överhuvudtaget?

• Svar på tråden Försäkringsbolag *va fan*
  • Vasen

Bebis2005- Det jag tycker är att försäkringar borde täcka det säljaren påstår att det täcker. Inte någon vits att betala dem annars. Har försäkringsbolagen ingen lust att försäkra folk borde de väl låta bli? Syssla med något annat helt och hållet, rån kanske?

• Vasen

Det är alltså försäkringsbolagets säljare som påstod att försäkringen täckte fuktskador. Det är det jag är irriterad på. *Ursäkta att jag låter så grälsjuk*

• Vasen

Jovisst har jag ett försäkringsbrev någonstans, men inte lusläste jag det när jag fick det. Har inte läst det nu heller, men troligtvis finns det någon finstilt undantagsregel och jag har nog helt enkelt betalat denna tilläggsförsäkring mot fuktskador helt i onödan.
    Skulle vara riktigt konstigt att försäkringsbolaget bara vägrar ha med saken att göra om de inte har en massa undantagsregler.

• Vasen

FruSnigel- vilket försäkringsbolag *avundsjuk* . Lycka till med ditt eget också.
    Tjimtjom- jovisst ska jag leta rätt på försäkringsbrevet och läsa .

Svar på tråden Försäkringsbolag *va fan*