någon som blivit gravid trots dagen efter piller
undrar bara eftersom jag slarvat själv och dagen efter insåg att jag hade ägglossning..tog pillren ca 32 timmar efter samlag
tacksam för svar
undrar bara eftersom jag slarvat själv och dagen efter insåg att jag hade ägglossning..tog pillren ca 32 timmar efter samlag
tacksam för svar
En kompis till mig och hon tog 5 h efter.
men det går nog bra ska du se, det brukar ju funka som det ska
lycka till på dig!
Jag blev det men det hade nästan gått tre dygn och då är säkerheten bara omkr 50%
Min kompis tog och blev gravid ändå - slutade i ett utomkveds och därmed akut operation. Det hann tyvärr gå lite för långt då hon var helt övertygad om att hon INTE var gravid pga pillret....!
TS här:
är risken större att man blir gravid om man har sex när ägglossning är fastän man tar pillren sen?
puff puff
Ring kvinnokliniken och fråga en barnmorska eller MVC de borde kunna svara på dina frågor.....
Lycka till
Glömde säga att det är inte alla samlag runt ägglossning som leder till en graviditet bara runt 20-30% tror jag att det är.
Självklart är det större risk att du blivit gravid om du hade samlag under ägglossningen.
Finta
Hmm, varför kollade hon inte om hon var gravid? Ett akut p-piller är ju aldrig en garanti för att man inte ska bli gravid.
TS, ja om ägglossningen hunnit ske innan pillret tas är det större sannolikhet att det blir en graviditet av det hela än om ägglossningen inte hunnit ske eftersom hormonerna i pillret oftast sätter den ur spel.