• Rönnbär

Regnskydd till Teutonia Primus

Har köpt en beg Teutonia Primus -03 i superfint skick.

Undrar vad för regnskydd som kan passa. Kan man köpa vilket som eller måste man ha ett av Teutonias egna för att det ska passa?

Nån som har erfarenhet av vagnen i allmänhet?

Såg att den inte finns på Teutonias hemsida längre,slutat med tillverkning eller bytt namn?
    Hittade efter googlande info om den och det verkade vara en Sport-variant då alla data och vikter stämde.

Provkör den än så länge i lägenheten med ett leende på läpparna.

• Svar på tråden Regnskydd till Teutonia Primus
  • Maria Seg

Japp nu heter den prestige! Jag har tulsas för framåtvända sittvagnar, teutonias vagnar är små så alla rehgnskydd passar.

• Rönnbär

Tack för svar! Du råkar inte ha tips om fempunktsselen till sittdelen.....får inte riktigt ihop det......Har ingen bruksamvisning och kompisar som köpt nya har inte heller fått ihop det riktigt(de har köpt andra selar i stället). De över axlarna fattar jag men vid sidorna och mellen benen?????????? Har försökt kolla på bilder men icke.........

• apache

Om det är samma som på 05 så tar du banden uppe och fäster ihop med sidoremmen och sedan klickar du i dom i mittenremmen.

• Rönnbär

NU så....hittade lite hål under mycket väl gömda efter idogt letande. Det var hur banden fäste i själva sittdelen och hur de skulle gå igenom fodret jag inte fick ihop. Hålen var gömda under Teotonia flikar på tyget............... Tack för hjälpen!

Svar på tråden Regnskydd till Teutonia Primus