Inlägg från: Angelstorm |Visa alla inlägg
  • Angelstorm

Målare

Vart ska man vända sig ifall man bli något inom byggbranschen?
    Typ målare eller plattsättare? Tanken från början var att jag skulle gå byggutbildning i gymnasiet men det blev samhäll istället så jag har redan tagit studenten... Grejen är att det finns ett bygggymnasie här, kan man hoppa på något sånt efter studenten o ta "studenten igen" eller finns det någon eftergymnasial utbildning som kanske kräver utbildning eller är till för nybörjare? Hoppas någon vet något om detta, vore kul o få svar. Har redan varit på min förra skola o pratat med syon men han var inte till så mkt hjälp.

• Svar på tråden Målare
  • Angelstorm

Fast jag har hört att komvux ska läggas ner till nästa år? O bli yrkesskola, typ, för ky-utbildningar.

• Angelstorm

Okej. Ja men det ska ja kolla upp då, tack så mkt :)Men vad tänkte ja, går man på riktigt gymnasie genom komvux eller går man på komvux o läser där?

• Angelstorm

Okej, tack så mkt för hjälpen :) ska gå dit på måndag redan

• Angelstorm

mellan 130-160 kr i timmen.

• Angelstorm

För målare iallafall. Hittade det på arbetsförmedlingens hemsida

• Angelstorm

Jag tittade bara på vad som stod på arbetsförmedlingens hemsida, sen om jag hade fel, jag är bara mänsklig. Sen beror det nog på var man jobbar också ja. Men lönen höjs väl även för målare som de gör för alla andra yrken?

• Angelstorm

Okaj. Ja jag bor ju i Göteborg men får väl se ifall man har något högre lön... men sant, fast tjejer tjänar ju oftast mindre oavsett om det är ett tyngre jobb som mest sköts av killar eller om de gäller nått annat.

Svar på tråden Målare