• Isola C

Varför är shampot man köper hos frisören bättre?

Jag märker ingen skillnad alls på de "vanliga" som kostar 25 kr, och de från frisören för 180 kr.
    Frågade två ett par frisörer varför shampot man köpte där var bättre, den ena svarade att "det är drygare", och den andra svarade "annat schampo förstör håret".
    Hur?

• Svar på tråden Varför är shampot man köper hos frisören bättre?
  • getingmidja

Skulle aldrig falla mig in att köpa ett flera hundrakronors schampoo från frisörsalong, de jag handlar på ICA/H&M osv fungerar alldeles utmärkt.

• Viktoria74

Jag märker en tydlig skillnad om jag använder frissaschampo eller billigt schampo. Därmed inte sagt att alla gör det. Håret mår bättre, jag tappar inga hår och hårbotten blir inte irriterad.

• Frannyfine

ofta är väl en stoor skillnad att det hos frissan är drygare för att det inte består till 85 % av vatten så alltså är dom ju egentligen lika dyra för man släpar ju från affären hem mest vatten så ........

• Microlys

Det man köper hos frissan är inte lika utspätt som det i den vanliga ICA-butiken... det är vad jag har hört! Stämmer säkert med tanke på att man inte behöver ta alls lika mycket frisörschampoo som man tar "butiksschampoo"...

• Isola C

Att det är drygare stämmer alldeles säkert.

• Isola C

Men hur det kan förstöra håret undrar jag... Fundersam

Är det bara nåt frisörerna säger? Räcka ut tungan

• Linda25

Råvarorna i frisörschampo är oftast mycket bättre. Sen är det ju endel hår som klarar sämre schampon helt ok, sen finns det en viss risk att färgen (vid färgning eller toning) inte sitter lika bra!

• julia81

För mig är det STOR skillnad på att använda vanligt schampoo mot frisörschampoo, detsamma gäller stylingprodukter. Det ser bra mycket friskare och glansigare ut och jag tvättar det var 5:e dag och då ser det inte ens smutsigt ut.

• Poena

Det stämmer att i butiksschampon spär de ut ingredienserna mer, därav tar de slut fortare. Jag har mina frisörschampon i säkert 3-4 månader (250 ml). Så för mig blir det billigare att köpa ett frisörschampo för kanske 60-80:- (jag beställer på www.hqhair.com bl a, som håller minst halva priset mot butik) än 2-3 förpackningar av butiksschampo för 40:-.

Sedan stämmer det som Linda säger att råvarorna är bättre, de använder inte dåligt silikon som lägger sig som en hinna runt hårstråna (vilket är väldigt dåligt i längden) m.m.

Sedan måste man självklart ha rätt scampo till rätt hårtyp, annars funkar det ju inte bra

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • Microlys

Ett schampoo + leave in-balsam jag verkligen vill rekommendera är Lakmé Teknia Bodymaker, till tunt och fint hår utan volym som jag själv har... Köpte det hos en frisör på Eurostop i Halmstad för ca 150 kr flaskan. Drygt, håller vad det lovar och doftar jättegott!

Hm får man göra reklam här förresten? :-O

• Isola C
    Microlys skrev 2006-08-27 13:42:55 följande:
    Hm får man göra reklam här förresten? :-O

Ja, du får rekommendera produkter, om du inte säljer det själv.

Jag har flera gånger köpt produkter hos frisörer som ska vara bra, men så har håret blivit risigt och inte fint alls, trots priset. Nu använder jag L`oreal, både från frisören och från Ica, och jag märker ingen skillnad på håret beroende på vilket av dem jag använder.

Jag använder dem ju inte samtidigt då...

Vågar inte testa något dyrt från frisören om det ändå inte är bra. Man vet ju inte hur det blir förrän man provat.  Med L´oreal vet jag ju att håret blir glansigt och lätt att borsta ut.

• Microlys

Jag håller med, L'Oreal kan man alltid lita på, det är bra oavsett om det är köpt i vanlig butik eller hos frisören.

Okej, nej jag säljer inte schampoo, jag är mat-tant

• kayal

vet att XL produkterna är bra
    de går att hitta hos frisör
    och sååå farligt dyra är de inte, 60 spänn flaskan
    jag har köpt schampo som kostat 150:-
    Kérastase eller hur de stavas, men jag tyckte inte de va så braendå. Då är XL mycket bättre

• lilla mej

många billiga schampon innehåller 80%vatten, men märker man ingen skillnad så vad spela det för roll. Men tycker nog att även om frisörschampon är dyrare så är dom mycket drygare så det jämnar ju ut sig.

• snart tre

För att det är drygare eftersom de billiga schampona består av massor av vatten (så de ska löddra extra mycket). En flaska räcker mycket längre än en från snabbköpet så det blir alltså billigare i längden att handla hos frisören. Och för att de är skonsammare mot både håret och hårbotten. Jag tycker det är milsvid skillnad.

• Nadjis

Skillnaden för mig är att jag shampot jag köper hos min frisör gör att mitt blekta hår inte får en gulaktig nyans som det annars lätt blir.

• Microlys

Hmm kom att tänka på en sak här... det skrivs att frisörschampon är mer skonsamma för håret. Men om de är mer koncentrerade än butiksschampon, hur kan de då vara skonsammare? De måste ju innehålla större andel av olika ämnen eftersom de har mindre vatten i sig? (Jag köper själv hellre frisörschampo men jag bara kom att tänka på detta...)

Svar på tråden Varför är shampot man köper hos frisören bättre?