Ni som har fött för tidigt, varför blev det så och hur började det??
Ja, precis som rubriken säger.
Ni som har fött innan vecka 38, hur kom det sig att ni födde för tidigt, var det nån komplikation eller hände det bara?
Hur kommer det sig att man föder för tidigt om det inte är nån speciell komplikation, nån som vet det? Brukar läkarna/bm ge nån speciell anledning till varför bebisen vill ut eller är det bara så liksom att den inte vill vara där inne längre?
Hur började er förlossning, ni som fött för tidigt? Var det på "vanligt" sätt med värkar eller vattenavgång eller hände det nåt akut?
Var förlossningen komplicerad eller "konstig" och extra jobbig på nåt vis? Var det tvunget att va massa extra personal och åtgärder och sådär? Födde ni vaginalt eller blev ni snittade?
Hur länge fick ni stanna på BB sen efteråt? Mådde barnet bra, var det komplikationsfritt?
I vilken vecka kan man sluta oroa sig över att om barnet skulle födas att det skulle bli massa problem?
Anledningen till att jag frågar är att jag har så jäkla ont och har haft i en vecka nu, är bara i vecka 35 och jag har ringt förlossningen och dom säger att jag ska komma in... å jag blir så himla nervis så jag måste bara fråga lite här först.......