Gräddig och god pastasås
Hej alla matglada!!
Jag skulle vilja ha recept på nån riktigt god, gräddig och krämig pastasås!!
Är det nån som har nå gott att dela med sig av?
Gärna fullständiga recept med mått
Tackar på förhand!!
Hej alla matglada!!
Jag skulle vilja ha recept på nån riktigt god, gräddig och krämig pastasås!!
Är det nån som har nå gott att dela med sig av?
Gärna fullständiga recept med mått
Tackar på förhand!!
Den här pastasåsen har blivit min favorit, dock ingen grädde i den.
Fräs lök, vitlök och spenat i valfri mängd
Häll på en skvätt grönsaksbukjong
Häll på creme fraiche tills konsistensen är bra.
Peppra
Tillsätt fetaost innan såsen serveras.
Supergod
/Emma
Min mammas Spagetti Carbonara är oslagbar! Har tyvärr inte exakta mått men så här gör man i alla fall:
Koka vanlig spagetti i valfri mängd enligt anvisning på förpackning. Undertiden klipper du några paket bacon i små bitar och hackar 1 stor gul lök eller 2 små, fint. Stek sedan bacon, lök och 1 stor burk champinjoner (färska går också bra om du vill det men jag tycker faktiskt det är godare med burksvamp i denna rätten!). När spagettin är färdigkokt och rinner av i durkslag ska du göra såsen. I en kastrull vispar du ihop 1 helt ägg och 1 äggula med 3 dl grädde och lite mjölk. Krydda med svartpeppar. Värm upp på lagom värme men låt EJ koka - då blir såsen grynig. Tillsätt till sist massor med god italiensk rivost (t.ex parmesan, men även billigare och mildare varianter går bra).
I en stor skål lägger du nu lite spagetti, över det lite av baconröran och till sist sås. Blanda. Gör om samma procedur och blanda igen. Servera Carbonaran med extra ost och svartpeppar. SUPERGOTT! Smakar Italien.. =)
Stek i paket bacon med en gul lök och vitlök. Ca 2-3 klyftor. Slå på 3 dl grädde. Några msk ketchup, salt o pepper. lite cayenne pulver. lägg i ca 100 g philladelphia ost som får smälta ihop. Låt puttra ihop en stund.
Fantastiskt gott men ack så onyttigt!
Jätte gott till färsk pasta!
Tack snälla ni för jättegoda recept!!!
Tar gärna emot fler oxå
Och du prickelina >>> det är det onyttiga som är det goda
stek bacon, lök och svamp. häll på en matlagningsgrädde och en burk creme fraiche. i med salt, peppar, ketchup och vitlök efter tycke och smak. mums!
Sjud en bit lax i vitt vin och vatten + hummerfond. Ta upp fisken och skär den i mindre bitar. Ev sila såsen. Tillsätt sedan grädde och gör ev en redning. Smaka av med salt och peppar. Lägg tillbaka laxbitarna tillsammans med strimlad färsk spenat. Servera med färsk pasta och resten av vinet!
Sååå gott!