• KnutRut

Jag ska sälja min brudklänning men ingen vill ha den, vad gör jag för fel?

Hejsan!

Jag ska sälja min brudklänning men jag vet inte hur man skriver så att den ska låta intressant, kan ni hjälpa mig?

mvh jessica

• Svar på tråden Jag ska sälja min brudklänning men ingen vill ha den, vad gör jag för fel?
  • Alices Mamma

Bästa tipset är att sätta in en bild. Många ratar annonser utan bild på en gång.

• KnutRut

kolla in i mitt bildgalleri o sedan kollar ni på klänningen, jag har satt 2000:- utan kemtvätt, 2500:- med kemtvätt

• silvia

Några råd som jag har sett på BT är att ha bild. Helst flera bilder, framifrån, bakifrån och närbild på t ex överdelen. Skriva ut nypriset. Begära max hälften av nypriset.
    Kommer inte ihåg fler råd...

• Kanellen

Det är fel säsong, februari-mars är bästa tiden! Jag har varit inne och tjuvkikat och den är ju fin och modern så det är inte det som är problemet. Sätt in annons med foto på www.blocket.se i februari så ska du se att den blir såld. Hade jag varit som du hade jag sålt den nykemad, känns absolut fräschast. Lycka till.

• silvia

Hoppas att rätt köpare dyker upp!

• KnutRut

okajs...hoppas att jag verklgien får den såld då

• penapöna

Lämna in den på kemtvätt och så ta det lungt tills tidig vår, då är det massvis med brudar som letar klänning. Även om vi blir fler och fler så är det fortfarande inte många som gifter sig på vintern.

• penapöna

Jo, det är bra att skriva hur lång du är (och hur höga klackar du hade), om den går att göra längre och ändra storlek. Har sett en del annonser där nästan alla mått står och det är bra tycker jag.

• Naty

hej, prova att sätta in den på www.kladfynd.com
    det e gratis annonsering där.. ja satte in min balklänning på blocket o allt ja fick va brev vänner me skamma bud...
    mn ja fick den såld på kladfynd. och som nån skrev så e det kanske fel säsong..ja fick min såld i maj.. o då är det ju "student säsong".
    Lycka till!!

• Pojkmamma

Prova på systersiten Bröllopstorget.

• KnutRut

Redan gjort det men tackar för tipset

• Sammet

Klänningen är jättefin!

Styla bilden lite också.
    Enfärgad bakgrund, inte för ljus, inte för mörk.
    Bättre ljus, från två eller tre håll.
    Bilder från olika håll.
    Närbild på livet, som verkar vara lite mönstrat?

Kanske en bild på den när den sitter på en riktig människa?
    Sälj den tvättad.

Hoppas det hjälper och att du får den såld.
    Jag tror också att det är fel årstid att sälja nu, men ha den kvar ändå.

• Nallemajatjejen

Jag tror i ärlighetens namn (till skillnad från andra här) att den inte är helt rätt i tiden. Ärmar på en brudklänning är ju inte helt inne för tillfället. Däremot tror jag att det kommer att gå att sälja den, men det kanske inte är så jättemånga som är ute efter just en sådan. Men som tidigare talare sagt så vänta till våren så blir det nog lättare. Du kan säkert få 2000 kr för den. Lycka till!

• Glad i hågen

Det kanske är så att det inte är så många som köper en begagnad bröllopsklänning..? Att man liksom vill ha en "egen", ny?

Svar på tråden Jag ska sälja min brudklänning men ingen vill ha den, vad gör jag för fel?