när sluta med minifom????
leon är 3 månader nu och jag undrar när ni andra som använt minifom har slutat??? försökte idag men det gick ju inget vidare stackarn fick ju jätte ont....fast man kanske skall sluta lite i taget eller???
leon är 3 månader nu och jag undrar när ni andra som använt minifom har slutat??? försökte idag men det gick ju inget vidare stackarn fick ju jätte ont....fast man kanske skall sluta lite i taget eller???
Du kan nog inte sluta pang bom, utan trappa ner det. Du kan säkert använda minifom tills den dagen du slutar amma. Min dotter är fyra mån och jag ger det till henne fortfarande, men håller på att trappa ner det. Lycka till.
Minifom kanman använda hur länge som helst, finns ingen gräns för det. Och man kan sluta tvärt, det är inget som kroppen tar upp eller blir vant med.
Jag slutade tvärt med Minifom när min flicka var 3 månader, funkade fint.
Jag slutade också tvärt med Minifom när sonen var mellan tio och elva veckor och det funkade bra de första dagarna. Nu är han 13 veckor och har fortfarande magknip ibland så jag borde antagligen ha forsatt med Minifom ett tag till.
Slutade då Jonna var 4 månader....då koliken försvann...sluta inte innan det är bra.
Vi har precis slutat med det o sonen är ca 3 1/2 månad.
Har försökt sluta tidigare också men det har inte gått bra. Med då har vi bara börjat med dropparna igen.
Vår dotter har aldrig haft kollik men varit lite extra kinkig på kvällarna. På bvc tipsade de om minifom och vi provade att ge henne varje gång hon åt (ca varannan timme, ibland varje), hon var då två månader gammal. Kinkigheten försvann helt! Efter första flaskan, när hon var nästan tre månader slutade vi tvärt men då kom kinkigheten tillbaka. Vi började igen några dagar senare och håller nu på att trappa ner. På natten ger jag droppar varje gång hon äter (en eller två gånger per natt) eftersom hon sväljer mycket luft och inte rapar. På dagen ger jag henne var fjärde timme och det fungerar bra. Hon är fortfarande inte kinkig på kvällen.
Mitt tips är alltså att trappa ner det och prova sig fram. Vi kommer nog ge henne var sjätte timme snart och se om det fungerar. Tror inte att det är fel att sluta tvärt, men det är ju inte säkert att det fungerar.
tack så mycket allesammans han får fortsätta ett tag till helt enkelt å jag får sluta äta mörk choklad som jag är galen i, antar att det inte är så snällt....får väl testa att ta någon gång mindre i några dagar å så vidare....