• Anna B

Compeed munsårsplåster?

Jag har 2 munsår nu och provade Compeeds munsårsplåster. Det är väl skönt att ha något som skyddar, men f-n vad ont det gör när man ska byta! Det sliter ju av huden på såret! Nu vet jag iofs inte hur det hade blivit utan, men såna här stora, onda munsår har jag inte haft på väldigt länge.

Gör jag något fel? Ska de ramla av av sig själva?

• Svar på tråden Compeed munsårsplåster?
  • ExAnimo

Hej attans kan riktigt känna hur ont det måste ha gjort att ta bort detta plåster.

Jag har sett reklamen för dessa munsårsplåster.

Min första och spontana reaktion var .. 
    Fan vilken jävla smörja som dom försöker prångla på folk som har munsår.
    Allt går med mördande reklam som dom sjöng för ett x antal år sedan.

Så som jag uppfattar det hela så stänger bara detta plåster igen det öppna såret och dess bakterier och virus.
    Huden får inte möjlighet att lufta och torka ut pga fukten som stängs inne av plåstret.

Plåsteret innehåller tydligen inte heller ngt typ av salva såsom andra effektiva salvor har.

Salvor såsom te x  *Anti* ett mycket effektivt medel som förkortar perioden och minskar antalet sår. (det finns åtskilliga sorters munsårssalvor som är betydligt bättre än dessa plåster).

Prova med salvorna i stället, dom har hjälpt både mig och många som jag känner.

Lycka till´

Kram

• Anna B

Jag brukar använda salvor (Vectavir), men tänkte prova något nytt och slippa det vita kladdet. Usch, ska det vara såhär så är jag hellre utan!

Svar på tråden Compeed munsårsplåster?