• Fialoppa

Barnmorskemottagning i Helsingborg?

Hej alla blivande föräldrar!

Kan någon rekommendera barnmorskemottagning i Helsingborg?

Kramar från Fialoppa som inte ens är gravid men som undrar vart hon ska vända sig när det (förhoppningsvis) blir dags!

• Svar på tråden Barnmorskemottagning i Helsingborg?
  • PiaE

Själv går jag på Mammakulan på Drottninggatan, en privat barnmorskemottagning. Margareta Widborg som är barnmorska där är jättebra och man har en mer personlig kontakt med henne än vad jag upplevde hos kvinnokliniken. Man blir mer personligt mottagen eftersom hon har ett mindre antal mammor och pappor kopplade till sig.
    www.mammakulan.se/

Rekommenderas varmt!

• pabe

Jag går också där och Margareta är helt underbar, har haft henne i flera år så det känns jättebra att hon ska följa oss i vår graviditet.

• Fialoppa

Låter ju toppenbra!

Ska försöka komma in där när det förhoppningsvis blir dags så småningom!

Kram från Fialoppa

• Mumin

Jag har gått på Najaden mitt emot Rådhustorget och det var jättebra. Alla som jag känner och som går/gått där är också nöjda.

• Fialoppa

Hej igen och tack alla för era svar!

Mumin: Najaden på Drottninggatan är alltså också bra! Den är "allmän" dvs inte privat om jag förstått det rätt.

Har ni tjejer haft svårt att "komma till" på det ställe som ni ville? Jag menar köer, tjat o.s.v.?

Planerar ni alla att föda på Helsingborgs Lasarett? Har det bra rykte?

Kramar från en nyfiken och orolig Fialoppa

• Mumin

Najaden är "allmän", ja. Jag trivdes jättebra där, tänker definitivt att komma tillbaka när jag ska ha fler barn.
    Jag födde på Helsingborgs lasarett och är jättenöjd med det också. Personalen var helt underbar - jag avverkade 3 skift barnmorskor och sköterskor och alla var lika bra, goa och trevliga. Att förlossningen är helt ombyggd och renoverad gör ju inget, även om man knappast bryr sig om gardinerna när man föder . På Egenvårdsavdelningen (där man får bo efter förlossningen om mamma och barn mår helt bra) finns en fantastisk barnmorska som heter Olga. Hon är kanonbra på allt med amning och spädbarnsvård, och är också mjuk och mysig att ha att göra med.

Svar på tråden Barnmorskemottagning i Helsingborg?