Vanish VS Tabort.
Vilket tycker ni tar bort fläckar bäst?
Tycker vanish är klart bättre än Tabort.
Vilket tycker ni tar bort fläckar bäst?
Tycker vanish är klart bättre än Tabort.
Jag har vanligt Yes diskmedel på fläckarna. Funkar kanon.
annat - flytande galltvål
Har inte testat vanish men tabort tyckte jag inte var nå bra.
Vanish tycker jag är helt klart bättre än tabort...
Har för mig att galltvålen är ganska så dyr?
Har köpt Vanish i pulver form som jag ska testa och se om den är lika bra som den på flaska.
Galltvål kostar 99kr på Hemtex och 89kr på Clasohlsons.
Jaså, inte mer.
Trodde att den skulle kosta över 200kr.
Kanske skulle testa den med någon gång framöver.
myskatt: Tack så mkt.
Det beror lite på vilka slags fläckar man menar. Vissa saker går ju lätt bort med snällare (mot naturen) saker som ättika mm.
Vanish tar bort fläckar bättre, men bleker oxå mer. Har den bara som nödlösning!
Jag använder både flytande och fast galltvål. Riktigt bra...
Vanish pulver helt klart. Så smidigt att köra med någon skopa av pulvret istället för att spraya och greja. Det brukar bli bra!
Men sist testade jag ta bort och det fungerar inte vad jag märkt.
Det absolut bästa är ett flytande resetvättmedel som jag tyvärr inte har sett på jättelänge i butik. Brukar köpa det i bl.a Österrike. Tror det är tyskt och heter Rei in der Tube (stor som en tandkrämstub och konsistens som tjock balsam). VET att det fanns här förr, men hittar det inte längre...buhu...
Helt suveränt alltså. Tappade typ en hel flottig kebab med såser och allt på mina ljusbeiga byxor när vi var i Norge på semester. Som vanligt hade jag med mig Rei, men kunde inte komma åt det förrän ca 1 h senare. Och fläckarna gick bort!!!
Har ännu inte övergivit tanken på att det MÅSTE finnas i Sverige också så jag har faktiskt inte ens kommit mig för att testa Ta bort och Vanish (vilken fruktansvärt pinsamt urkass TV-reklam förresten!!!). Jag VET dessutom att jag har kvar en tub...någonstans i huset...Den som ändå visst VAR i källarkaoset där jag misstänker att den finns...
Tänkte börja importera Oxiclean när vi flyttar till Sverige. Det tar bort i princip allt, även riktigt gamla och intvättade fläckar med lite blötläggning.
Galltvål är överlägset!