• Anonym (undrare)

nån som blivit gravid av att glömma mini piller?

hej! jag undrar hur stor chansen e att man kan bli gravid när man glömmt och tagit mini piller (Cerazette) jga glömmde det i 3-4 dagar och hade sex under den tiden! Jag har ju inte haft mens under tiden jag har ätit dem! och om jag fortsätter att äta dem kommer det ju inte komma nån kanske heller! hur ska jag då veta om jag e gravid eller inte? visst känner man om man e gravid, men det tar ju ett tag! har nån av er blivit gravid av att glömma?

• Svar på tråden nån som blivit gravid av att glömma mini piller?
  • Hannah76

Då är det stor chans/risk att du har livit gravid. Med mini-piller har man ju en väldigt snäv tidsperiod att missa på (12 timmar..).

• Anonym (undrare)

oj! e det sant! nu blir jag nervös! tack för svaret

• Hannah76

Men tänk på att för vissa tar det lång tid att bli gravid efte att de slutat med minipiller o p-piller.

• Anonym (undrare)

jag får hoppas att jag e en av dem!

• Anonym (undrare)

jag har ju inte haft nån mens alls på 3 månader! jag har inget sånt när jag käkar mini piller! så jag har inte en aning

• M C Catta

Med cerazette ska man inte göra uppehåll o ¨många har ingen mens alls, jag en av dom. O man ska använda skydd om man inte tagit nåt piller på 36 timmar, precis som med p-piller?!

TS: Ta ett test ca 3 veckor efter att du missat så får du veta, sen kan du ta ett till om en månad om det var neg. Jag brukar glömma ibland utan att "veta om det" o då gör jag så. Sen testar jag systematiskt ca varannan-var tredje månad för att vara säker nu när jag inte har nån mens...

Lycka till!!

• Anonym

vad gäller follistrel också ett minipiller så har jag blivit gravid medan jag åt den sorten.. o jag tror jag kanske bara missade med några timmar..

• skrutthumlan2

är det försent för dagen efter piller? om du nu inte vill bli gravid alltså!

• Bambola

Jag blev gravid efter att ha glömt Cerazette tablett för några år sedan, hade inte heller några blödningar. Märkte att jag var gravid när brösten spännde och jag började må illa. trycker du ska testa dig när det gått ca 3 vckor från du hade sex.

• Anonym (undrare)

ja det e försent med dagen fter piller! det va förra helgen!

• Anonym

jeg ble gravid med mini pillen, uten engang ha glemt pillen

• Anonym
    Hannah76 skrev 2006-08-29 16:03:31 följande:
    Då är det stor chans/risk att du har livit gravid. Med mini-piller har man ju en väldigt snäv tidsperiod att missa på (12 timmar..).
    Är det 12 timmars "glömtid" med Cerazette? Vilken lyx!
    Med Exlutena är det 2 timmar
  • Omorfia

Minipiller bör man helst inte välja som preventivmetod om det inte är ok att man kan "råka" bli gravid. Det är inte helt ovanligt. Känner bara en tjej som äter (åt) minipiller och hon blev gravid. De flesta minipiller ska man dessutom ta på samma klockslag varje dag så fasta rutiner är nästan ett måste för att inte glömma..

• Hjartat2006

Hade en kompis som blev gravid på exakt det sättet du beskriver och det var samtidigt som hon ammade sitt första barn.

• Anonym

japp, jag vart gravid med dom, glömde 2 piller,så de händer....så gör ett test.....

Svar på tråden nån som blivit gravid av att glömma mini piller?