• Lenitsa

Låter ni era barn äta/dricka från mor-och farföräldrars sked/glas?

Låter ni era barn äta från mormors glass eller dricka från farfars glas som de har ätit/druckit ifrån?

Jag tycker inte om det och säger alltid till när något sådant händer. Jag vill att mina barn ska lära sig att bara dricka och äta från sina egna bestick. Tycker inte att folk tänker på det här utan frågar mitt barn "vill du smaka" när de redan har bitit av kakan tex. Detta gäller både släkt och vänner och ibland känns det jobbbigt att säga till, dessutom kan ju en förkylning vara på väg och det är väl onödigt att riskera att smitta ett litet barn. Jag menar, vi vuxna äter ju inte av varandras glass, varför ska barnet göra det?! Dumt tycker jag! Blir bara så irriterad när sånt händer, senast idag!

Hur gör ni?

• Svar på tråden Låter ni era barn äta/dricka från mor-och farföräldrars sked/glas?
  • mjuik

Jag äter från andras glass. Men jag räknar mig inte riktigt som vuxen. Skyller på det.

• mjuik

Jag äter från andras glass. Men jag räknar mig inte riktigt som vuxen. Skyller på det.

• Tuplan

Ja det är klart! Om jag kan göra det så varför inte barnen..

• Mizuki

Jag äter också av andras glass, smakar det andra dricker och snor lite från deras tallrikar för att smaka. Det är ju vår familj, inga främlingar!
    Varför skulle inte min dotter få det då?

• Kalle74

Jupp ser inga problem med det. Okej inga främnade förstås. utan det ska vara folk man känner.

• Mamma Mio

Mina barn får äta av nära bekantas mat. No problem...tycker det är bra om de får lite bakterier i sej............

• Noni84

Dominic får göra det om det gäller att smaka. Är faktiskt uppvuxen på det sättet att det är tillåtet att äta från andras bestick om man bara ska provsmaka.

Tycker man att det var gott, ja då hämtar man sig en egen tallrik eller glas.

Tycker inte att det är så farligt, en förkylning kan smitta genom en vanlig blöt barnpuss xå.Och min son får pussas så mkt han vill med folk som går med på det.

• Thaleia

Jag äter av andras glass! Och ja mina barn får äta och dricka även fast andra använt besticken/glasen bara folk inte är förkylda eller har munblåsor.

• mammatillpojkar

min son får äta/dricka från mormor/morfars bestick/glas.. (farmor och farfar träffar han aldrig)
    det är ju familj, jag dricker från min mammas/pappas glas (från sambon oxå) det ända är att jag vill inte att dom ger honom saft eller läsk eller godis men så länge som det är vatten eller mjölk så är det okej

• klurifax

Ja, det är klart! Nära anhöriga har ingen i vår familj bacillskräck inför...

Svar på tråden Låter ni era barn äta/dricka från mor-och farföräldrars sked/glas?