• Anonym (jag)

Spiral + bakåtlutad livmoder

Hej alla kloka människor.

Är det någon som vet om man kan ha spiral av endera sort när man har bakåtlutad livmoder eller innebär det problem med att få den på plats, mer blödningar osv?

Skulle hemskt gärna sluta med mina ppiller...

• Svar på tråden Spiral + bakåtlutad livmoder
  • Anonym (jag)

*puffar*

• minaänglar

jag har bakåtlutade livmoder har provat hormonspiral. Tyvärr så funkade inte för mig, jag blödde lite tätt som tätt och hurmöret var inte det bästa heller, är för trång därnere så dem fick söva mig för att sätta in den och sen för att ta ut den efter mindre ett år då jag inte stod ute med allt. men alla är vi olika. eftersom min livmoder är bakåtlutad och att jag är för trång därnere så har jag gett upp allt som gäller spiraler och börjat med minipillret exultena det funkar för mig, ingem mens alls får jag nu den enda nackdelen med dem är att jag har tre tim på mig att ta dem sen är det osäkert på en vecka. man ska helst ta dem samma tid varje dag. jag tar dem på morgon mellan sju och åtta tiden´. lycka till med spiralen. kram

• mysen71

Jag har bakåtlutad livmoder o har haft spiral i 3 omgångar o det har funkat kanonbra! Inga problem alls...

Jag har haft både hormon o kopparspiral.. hade kraftiga, fast regelbundna blödningar med kopparspiralen o med hormonspiralen va jag helt blödningsfri !

Dom har vart lätta att sätta in.. känns bara som ett litet *stick* o sen lite mensvärk.. inget annnat.

*Mysen v.36 med nr 4*
  • Anonym

Jag har bakåtlutande livmoder och jag har provat både kopparspiral och hormonspiral. När jag använde kopparspiral så hade jag mens 2 veckor och var utan 2 veckor, så de tog ut den på mvc. Hormonspiralen funkade jättebra, förutom att jag fick en infektion i livmodertappen. Jag blödde i ca 1 månad och sedan upphörde mensen helt.

• Anonym (jag)

1 av 3 lät ju inte alltför hoppfullt. *puffar och hoppas att det finns fler därute*

• Anonym (abc)

Jag har bakåtlutande livmoder, och har haft kopparspiral. Inga problem alls!

• Zhara

En dum fråga...
    Jag har en framåtlutad livmoder, berättade dom för mig på första gynkollen jag gjorde för snart 13 år sedan..., vad spelar det för roll vad man har? Är något bättre än det andra?

Förlåt Ts om jag ställer denna fråga i din tråd

Kram

• Anonym (jag)

Zhara> 90 % har en framåtlutad livmoder, och jag tänkte att eftersom det är vanligast så kanske spiralen bara är testad för att fungera på de som är vanligast.
    Jag har hört att det möjligen kanske eventuellt kan göra det lite lite svårare att bli gravid, men jag tror inte att det är den största försvårande faktorn. Annars vet jag inte om det spelar någon roll alls.

Svar på tråden Spiral + bakåtlutad livmoder