• Scampi

Köpa barnvagn i Malmö - tips!

Hej

Jag ska besöka Malmö tillfälligt på lördag och tänkte naturligtvis passa på att se vad "storstaden" har att erbjuda i barnvagnsväg. Jag har dock inte så många timmar på mig och en begynnande foglossning gör att jag inte kan springa runt hur mycket som helst. Därför behöver jag tips på bra affärer i centrala Malmö.

• Svar på tråden Köpa barnvagn i Malmö - tips!
  • Frida76

Centrala Malmö har inte så mycket att erbjuda men några finns ju.

G-knapp: Stora Nygatan
    Babyproffset: Södra Förstadsgatan uppe vid Dalaplan.
    Babyproffset: Korsningen Nobelvägen Sallerupsvägen.
    Det finns en ny barnaffär på Djäknegatan ner mot Centralen.
    Det ska även finnas en på bergsgatan men den känner jag inte till.

God jaktlycka!

• Tubbies

Bonti, ligger på St. Nygatan. Gulligt ställe!

• Scampi

Tusen tack för ditt snabba svar! Är det någon som vet vad den nya affären på Djäknegatan heter?

• Stargirl
    Scampi: Vet inte vad det kan vara för butik men det finns en butik som heter Villa Magnolia ganska nära Bonti så man kan ta två samtidigt. MästerNils gatan heter gatan där Villa magnolia ligger.
    THINK PINK
  • mamma till pi

Scampi

Var på Djäknegatan ligger den nya affären?

• mamma till pi

Aha, jag tänkte på en annan. För visst är det en barnbutik som öppnar på Djäknegatan mitt emot Hansa??? Det verkar ju så på namnet.

Jag undrar när de öppnar. Det står bara snart på skylten.

• Maisie

Men Hansakompagniet ligger inte vid Djäknegatan. Det är omgivet av Södra promenaden. Stora Nygatan, Malmborgsgatan och Studentgatan. Menade du något annat ställe som kallas Hansa?

• Ninizen

Babyproffsen: Korsningen Nobelvägen Sallerupsvägen.

Där handlade jag min vagn och fick BRA rabatt

• maneten

Tror jag kan reda ut förvirringen kring Djäknegatan/studentgatan.... det är ju så att gatan som börjar vid hörnan på Panduro heter Djäknegatan när du tittar mot stationen och ner mot kanalen heter den Studentgatan, så det är ju i princip samma gata (iaf har jag alltid sett det som samma gata eftersom det inte finns nån tydlig övergång)....

• Maisie

Men i det huset/kvarteret finns det inget skyltfönster som är täckt med papper eller så har jag missat den helt trots att jag passerar där var dag?

• maneten

Samma här, jag kikade där idag och såg inget... blev ju nyfiken efter det ni skrivit här. Var är det den ska öppna då måntro?

• mamma till pi

Det var jag som var aningen förvirrad. Butiken ligger på Stora Nygatan. Mitt emot G-knapp.

• lucasmama

Vi köpte vår Brio kombivagn hos Paul`s barnvagnar på bergsgatan...

~Stolt mamma till världens finaste Lucas~
Svar på tråden Köpa barnvagn i Malmö - tips!