• Plutten forever

Hjälp mig att hitta en spjälsäng med nedfällbar långsida!

Ni vet, en sån där spjälsäng där man kan fälla ner ena långsidan, så bebisens säng och ens egen blir en?

Har kollat på Ikeas hemsida men hittar ingen sådan - men FL:s experter brukar ju alltid ha de bästa råden...

tacksam för svar!

• Svar på tråden Hjälp mig att hitta en spjälsäng med nedfällbar långsida!
  • Chanette

Nedfällbar sida har bla NINA och ANNA från Kaxholmen. Fins i de flesta babybutiker. Men om sidan blir så låg att den hamnar kant i kant med Er säng vet jag inte.

• Plutten forever

Tack Chentelle! Är NINA och ANNA två olika märken? Jag får väl ge mig ut i babybutikerna snart... Vart ska man gå? Jag bor i Stockholm, men har inte bil (vill inte åka ut till kungens kurva och liknande)

• Mamasnest

Micuna-sängarna har det också. Vi har en sån med skötbord som sitter ihop men jag har sett att det finns bara spjälsängar också. De är dock dyra, den jag såg kostade 7500:-.

You can't wake a person who is pretending to be asleep
  • monnie

vi köpte våran säng på barnens hus med en sida som går att fälla ner! sen har babyproffsen en säng i alla fall som är sån.

• Jarnis

Jag tror att det är skillnad på vanliga spjälsängar som har nerfällbar sida och sådana där man kan ha den brevid sin egen säng som TS menar.

Vi har en NINA från Kaxholmen och det skulle inte funka att ha den som en förlängning av vår stora säng.

Jag har någon gång sett bild på en säng där man skjöt in sidan under spjälsängen och sedan placerade den precis brevid sin egen säng. Jag tror det är en sådan som TS menar. Om jag hittar bilden så skall jag visa den.

• Stiarna

Jag köpte en på Babyland från Brio.

Svar på tråden Hjälp mig att hitta en spjälsäng med nedfällbar långsida!