• Anonym (Ensam?)

Blod i rumpan?

Ofta när jag har varit på toa och gjort nr 2 så kommer det blod på pappret när jag torkar mig, det händer lite då och då men idag när jag gjorde nr 2 så kom det mycket blod på hela pappret, rent blod, men sen så kommer det inget mer, det är inte så att det rinner eller så.
    Är det nåt jag ska kolla upp eller är det normalt?

• Svar på tråden Blod i rumpan?
  • Anonym

hemorojder kanske? det har jag och det blöder ibland. jag tror att man kan "operera" bort dom på något vis, men jag har vant mig

• LaFontaine

Vad jag har hört, är att rent, nytt blod, inte är farligt efterom det oftast tyder på att slemhinnorna är torra eller atu har en hemorojd. Om blodet däremot blir mörk och ser gammalt ut, kan det komma från tarmarna. Däremot skulle jag rekommendera att du söker läkare hursom, eftersom det aldrig är kul att blöda.

Har du provat att smörja in dig med till exempel babyolja i baken ett par gånger om dagen? Det är mycket mjukgörande och kan läka till exempel en spricka. Lycka till!

• Anonym

Kan vara hemorojder.(eller hur det nu stavas) Såna som sitter inuti.

• Tvillingfarsa

Asså, jag kan ju börja med att säga att det ser ut att vara bra mycket mer på pappret än vad det är i verkligheten.

Jag har haft en hel del problem som gjort att jag också haft blod i avföring och ibland också rent blod. Det jag märkte var att det verkade vara problem med min kost. Jag har känsliga tarmar som inte verkar gilla om inte jag äter fiberrik mat.

Det jag ändrade mest på var att se till att äta ordentligt grovt bröd, det verkade göra susen för min mage.

Svårt att säga om du har samma problem men ta en funderare över hur din kost ser ut, det kan kanske vara ett sånt problem?

-V- Älskar Nathalie och Isabell -V-
  • Anonym (Ensam?)

När jag gör nr 2 och ibland känner att det kanske är hårt och gör ont, det är oftast då det kommer mera blod.
    Kan det vara hemorojder inuti?

• Skogsjäntan

Du ska inte sitta här och fråga oss som inte är läkare, du ska ringa doktorn meddetbums!

Jag får ofta blod i avföringen och det är färskt blod, har inte hemorojjder. Är under utredning på antingen ulcerös colit eller chrons sjukdom. Man SKA ALLTID kolla upp blödningar därifrån. Vare sig det är lite eller mycket eller KANSKE är hemorojjder eller hur så ska det kollas upp.

• Anonym (Ensam?)

Har varit hos doktorn nu på undersökning och det visade sig vara bland annat hemorojder en bir inuti rumpan och dessutom hade jag jätteirriterade slemhinnor där inne så jag fick stolpiller att ta morgon och kväll.
    Inget farligt alls men mycket obehagligt..

• Skogsjäntan

Skönt att det inte var värre än så. Även om det är rätt plågsamt och jobbigt med hemorojjder.. Krya på dig!

Svar på tråden Blod i rumpan?