• Äppelblomma

Efter hur lång tid är det ok att skaffa barn?

Pratade med en vänninna igår om vad som är lämplig tid att skaffa barn i ett förhållande.

Måste det ha gått en viss tid? Varför skulle det vara mer rätt efter 2 år än 1 år t.ex osv.

vad har ni för tankar kring detta..och hur länge hade ni varit tillsammans med er partner innan ni blev gravida?

• Svar på tråden Efter hur lång tid är det ok att skaffa barn?
  • Majsan70

Man försöker väl skaffa barn när det känns bra helt enkelt?

Vi hade varit tillsammans i 6 veckor när vi blev gravida o det kändes helt rätt.
    Man har aldrig nånsin några garantier i allafall.

• TessaS

Efter den tiden det tar innan det känns rätt...

Vi hade varit ihop lite drygt ett år innan vi "körde på". Då hade jag lyckats gå från "jag vill aldrig ha barn" till "jag vill gärna ha barn med honom" också...

• Nina77

Vi hade varit tillsammans ca 6mån då jag blev gravid o det var aldrig ens prat om abort men det kändes "bara" rätt att sätta barn till världen med min sambo

Känns det rätt o man vill skaffa barn med den man lever med så är det väl bara o tuta o köra

• Jennie Brunflo

Det finns ingen "rätt" tid enligt mig.

Man försöker odla barn när man är redo.
    Sedan om de vill bli tillverkade när man själv vill är en annan femma.
    En del kommer som överaskningar och andra tar lång tid på sig.

När jag träffade min sambo var det RÄTT.
    Vi skaffade raskt hus och startade en babyverkstad som drog ut på tiden. Men till slut kom ju Sigrid och sedan Irma.
    Nu har vi snart varit tillsammans i 6år och Sigrid är 3år.

• Nilla2005

finns ingen tid som är rätt. Det är rätt när båda känner att det är rätt *flum*. Jag hade vart tillsammans med min sambo i max 1 månad när vi bestämde oss för att böjra försöka nu i simmar. Är inne på 3:e försöket nu, 1.10 har vi varit tillsammans 1 år, bott ihop sen mars o förlovade sen 15.4. Allt känns SÅ rätt för oss.

• star04

Vi var tillsammans ett halvår sen blev jag gravid och det var planerat!Man får gå på magkänslan å ja visste att det var rätt!!!!

• överbandsfürern

jag blev gravid efter 3 månader.. och vi håller fortfarande ihop. sonen är 1½ år...
    man känner ju bäst när det känns bra!!!

se livet med de ljusa ögonen
  • MARIA99

tycker inte heller det finns nån speciell rätt tid. Vårat första barn var iof inte planerat men blev till efter 2 1/2 månad. Nu 6 år senare är vi lyckligt gifta & har 3 barn. Har man träffat den rätte så har man =)

• Gnosis

Instämmer med alla andra andra. Det är inte tiden som avgör det är känslan. 

Finns inga garantier oavsett om man varit tillsammans i fyra år eller fyra veckor! 
  • Äppelblomma

Oj vad många svar

Det känns jätterätt med han jag bor med nu..jag skulle kunna bli med barn nu..men vissa tycker att det är tidigt osv.

Anledningen till det är väl att jag bara varit separerad från min sons pappa i 5 månader. Och många har sagt att det är tidigt osv.

Själv så har jag aldrig mått bättre. han gör mig verkligen lycklig och jag inser att det verkligen är äkta kärlek

Svar på tråden Efter hur lång tid är det ok att skaffa barn?