Vill byta jobb -Ska jag?
Jobbar sen sex år i en butik men nu börjar jag verkligen tröttna! Jobbar varannan helg och på mitt nya schema kommer jag att jobba tre kvällar i veckan, dagtid 1,5 gånger. jag känner bara USCH!!!
Att jag dessutom har en pendlingstid på nästan 45 minuter dit gör det ju inte bättre.
Jag har alltid trivts väldigt bra på mitt jobb men sen min son föddes så känns det inte fullt så bra längre. När jag väl är där är det ganska ockej, har en del ansvar som jag tycker är roliga!
Så nu kommer frågan. Är det bra att försöka byta nu? Vi vill försöka oss på ett syskon till våren (men man vet inte, sånt kan ta tid ). Är det verkligen läge att byta nu? Egentligen inte, men USCH för kvällar och helger. Är riktigt trött på det!
Och vad ska jag byta till? Drömmen hade varit ett riktigt jobb med kontorstider utan helger, det hade verkligen varit guld värt! Men var hittar man det? Har ju ingen utbildning. Måste jag plugga då? Till vad?
Eller ska jag ge upp drömmen om drägliga arbetstider och istället söka mig till en annan affär närmare hem? Blir jag nöjd då?
Jag låter nog gnällig, men idag kändes det bara så tungt. Snälla finns det någon som kan råda mig i hur jag bör göra?