Grafikkort trasigt?
Min son har fått problem med sin dator,igår satt han och spelade WOW när datorn helt enkelt spårade ur,bilden försvann.Vi har kollat och vet att skärmen funkar så det måste vara något i hans burk. Jag har lagt in en bild i mitt galleri på hur hans skärm ser ut när man startar datorn.Det går ju heller inte att gå in och installera upp grafikkortsrutinerna
(om det nu kunde vara det),eftersom detta är det enda skärmen visar!Vi har gjort rent inne i datorn(det var dammigt)men det hjälpte inte heller.Och sätta in op.systemets skiva går ju inte heller,eftersom det inte går att se något.Är det någon datakunnig person som kan säga något om det brukar se ut såhär när grafikkortet pajar? När man startar datorn så är det en massa rutor fast då går de i en annan färgskala innan det blir som på den bilden i mitt galleri,sedan händer det absolut inget mer med utseendet.Datorn låter normal när man sätter igång den.Grafikkortet är ett leadtek wf gf6800gt 256mb, om det nu säger något.Vore så tacksam för hjälp.Alltså,skärmen kan uteslutas och vi har dammat av insidan av datorn.