• Anonym (Jobbigt!)

Åderbråk vid slidan? Nån som har/haft?

Hjälp mej isåfall!!
    Jag ha en massa knölar mellan benen som jag antar är åderbråk (är gravid i v 25) nån som har som kan säga va ni tror? Det bli värre efter sex då de värker där nere om jag står upp .. de känns som jag ska spricka sen syns de efter sex de hänger ner Hjälp NÅN?

• Svar på tråden Åderbråk vid slidan? Nån som har/haft?
  • Mumin

Jag har haft massor, i underlivet, i vänster ljumske och en bit ner på benet vid andra graviditeten. Första gången kom de i v 25, andra gången minst 10 veckor tidigare. Det var fruktansvärt, jag kunde inte stå upp mer än i ett par minuter, att köa i affären var olidligt.

Första gången var jag rädd att de skulle spricka vid förlossningen, men de kan de visst inte göra. De försvann ganska fort efter förlossningen, en dag första och ca 1 v andra gången.

Men det lär nog bli hemskt om jag blir gravid igen så det blir nog inte fler barn här!

After all... tomorrow is another day.
  • Anonym (Jobbigt!)

Uscha fy säger du de? Men låter de jag ha som de du hade eller åderbråk?
    Jag hade inga i min första grav. Men ha fått nu märker jag usch de gör ont när jag står efter sex de värker o dra jädrans va jobbigT!HOPPAS de går över.. bara de inte bli mer av att!

• getingmidja

Har precis gått igenom min tredje graviditet, och denna gång var åderbråcken i underlivet hemska!
    Musen såg ut som något skapat av Frankenstein, för att inte tala om hur det kändes därnere.
    Men peppar peppar, det försvinner fort när väl bebisen ploppat ut...så hav förtröstan!

• Mumin

Japp, det låter precis som det, knölar. Går över lär de nog inte göra, tyvärr kan de bara bli värre... Sex var inte att tala om för oss ...han skulle inte hittat in bland druvklasarna .

• Theo och lillasyster

jag har med...ont som fan gör.det-...o sex...det har vi inte kunnat ha på ett bra tag nu gör ont som fan...ibland undrar jag hur förlossningen ska gå pga dom

• Anonym (Jobbigt!)

NEJ Va hemskt de låter fy fasen de få inte bli värre men de går väl bort nångång??

• Theo och lillasyster

men ni som HAFT det...jag HAR ju det...blir det bra efter förlossningen?

• Mumin
    Theo och lillasyster skrev 2006-08-31 21:35:44 följande:
    jag har med...ont som fan gör.det-...o sex...det har vi inte kunnat ha på ett bra tag nu gör ont som fan...ibland undrar jag hur förlossningen ska gå pga dom
    Första förlossningen var jättejobbigt, det berodde troligen på att jag hade eda och inga krysvärkar, åderbråcken gjorde asont, långt ner i benet. Andra gången var åderbråcken värre men krystvärkarna gjorde att de inte kändes.
  • Mumin
    Theo och lillasyster skrev 2006-08-31 21:36:57 följande:
    men ni som HAFT det...jag HAR ju det...blir det bra efter förlossningen?
    Japp, det har det blivit för mig.
  • Theo och lillasyster

hmmm.ok...usch...men det ska väl gå bra...o hoppas att det blir bra...förutan sex pga åderbråck det e fan inte kul...

Svar på tråden Åderbråk vid slidan? Nån som har/haft?