Inlägg från: Jenny28 |Visa alla inlägg
  • Jenny28

Hur få min katt lite fetare!

Hej
    Min katt har smalnat av så mycket, hon fick en kull ungar för en månad sen o alla var döda, nu har hon blivit en tunnis. Vi steriliserade henne härmodagen. Men hur får man en katt att lägga lite på hullet?
    Hur länge vara avmaskningen de får när de är små? Hon är nu 10 mån.

• Svar på tråden Hur få min katt lite fetare!
  • Jenny28

hej alla, tack för svaren. Vi har bara gett torrfoder, royal canin sen vi fick dem. Det tycker vi är det bästa fodret. Vi ger ännu för ungkatter, kanske snart ska börja med vuxen. Ska tillägga att hon jagar mycket, äter både möss o fåglar o ödlor o allt som hon hittar. Hon är nog inte FÖR smal än. men det var efter dräktigheten jag tycker hon smalnat av...
    Jag har hört att man inte ska ge grädde o sånt...att det inte är bra för dem. Fast en gång kanske inte skadar. De har fro tilgång till mat. Det är alltid fullt i skålen. Hon äter ofta!..
    Jag vill INTE ge burkmat.

• Jenny28

birgitta: ja hon har fri tillgång. har kattlucka så de springer ut o in som de vill när de är hungriga.
    Jag ska nog kanske prova att avmaska. Men måste jag avmaska bägge mina katter då? har en kastrerad hane med...

• Jenny28

jo vår stooora på se är snart slut. så nästa gång kanske vi bara köper 5 kg istället för 10 så när det är slut får hon vuxen...

• Jenny28

tack för nya inlägg i denna tråd.
    nu efter sterilisering har jag märkt att hon lagt på sig lite. men hon är fortfarande slank men slank på ett fint sätt...så nu är jag nöjd..
    jag gjorde ingenting, ändrade inte kosten elelr nåt...det blev bra ändå...

Svar på tråden Hur få min katt lite fetare!