• Anonym (armhålan)

Innåtväxande finne i armhålan

Jag har under sommaren besvärast av ett par innåtväxande finnar i armhålan som kommit och gått. Nu har en kommit tillbaka, men den här gången har hela övre delen av armhålan svullnat upp och gör skitont när jag försöker lyfta armen ovanför huvudet.

Har någon nåt tips på vad som kan göras, ska jag badda med något, eller bara låta det vara? För tillfället kan jag inte lyfta armen rakt upp eftersom det gör så ont. Dessutom kliar det i armhålan.

Det är fruktansvärt irriterande och blir inte mindre irriterande då hela min familj anser det hela vara mycket roligt Snälla, vet någon nåt som hjälper?

• Svar på tråden Innåtväxande finne i armhålan
  • Anonym (armhålan)

Puff, puff...

• Anonym (!)

Gå till vårdcentralen!

• Anonym (armhålan)

Måste jag? Jag känner mig som ett barn, men jag vill verkligen inte gå till läkaren för en innåtväxande finne som blivit lite infekterad (min egen diagnos i alla fall)

• Wiiilma

Är du säker på att det är en inåtväxande finne. Har själv haft så som du beskriver det och det var svettkörtelinflammtion som är jätte svårt att bli av med. Tror att det kan stämma in på hårsäcksinflammation också.
    Gå till Vårdcentralen så får du antibiotika eller så måste man skära bort den.

• Anonym (armhålan)

Wiiilma: Jag är inte säker på något alls och börjar misstänka att du har rätt. Dessutom har jag fått en liten knöl intill, precis som den som gör ont. Det blir läkare på måndag morgon med andra ord...

Skära bort... Burr!

• Wiiilma

Tjena! Hur går det med armhålan? Har du varit hos doktorn än? Fick du reda på något?

• Anonym (armhålan)

Jodå, jag fick tid samma dag. En inflammerad hårsäck var det som spökade (inflammationen hade spridit sig till hela armhålan) Nu äter jag penicillin i en vecka till och hoppas på att de inte kommer behöva skära upp den, utan att det räcker med antibiotikan.

Tack för svaren!

• Anonym

hallå! Läste din tråd nu och blev lättad för vad det var... jag började tro att det kunde spöka cancer i din armhåla!!! AAAAAAaaaaa vad lättad jag blev! Grattis!!!

• Anonym (armhålan)

Anonym: Ett tag blev jag också det, men efter tre dagar med medicin gör det knappt ont längre. Nu ska vi bara se till att inte behöva hacka upp armhåla heller (nej, jag vet att de inte hackar upp den, men jag litar inte riktigt på en läkare med kniv )

• Anonym

ne men om det hade anat caner på NÅGOT sätt så hade de tagit itu med det direkt, så oroa dig inte över det!

Jo, hacka i armhålan lät ju trevligt! hehe

Lycka till ! VAr bara glad och lycklig nu att det blev så bra!

• Anonym (armhålan)

Det ska jag vara. Tack

• Wiiilma

Vad bra att det inte gör ont längre och att du nu vet vad det är. Lycka till!

Svar på tråden Innåtväxande finne i armhålan