Är rädd för att vår bebis slår i huvudet när hon lär sig sitta...
Jag är så rädd att vår bebis kommer att slå sig jättemycket i huvudet nu när hon precis har lärt sig att sitta på golvet.
Hon är 9 månader (snart 10 månader) och har varit väldig ostadig när hon har suttit. Nu går det bättre, hon ålar omkring på golvet som bara den (men kan inte krypa på riktigt än) och framför allt så älskar hon att resa sig upp till sittande ställning. Men det är dock fortfarande lite ostadigt ibland, så flera gånger så tippar hon bakåt mitt i allt, på rygg. Då blir hon ju ledsen och gråter jättemycket. Jag tror att hon kanske slår sig så att hon får ont då. Som tur är så har hon sin lilla lek-hjälm i tyg när hon hasar omkring nu, annars så tror jag att hon skulle få nästan hjärnskador...
Men problemet är att hon faller så hårt bakåt mot golvet, ibland har lek-hjälmen farit av huvudet av misstag. När jag har provat att sätta filtar bakom henne så är det inte intressant för henne att sitta längre, då är filtarna roligare att snurra runt i och leka med, och det är ju inte meningen.
Vi har klinker i både kök och hall, så där är golvet stenhårt. Även i de vanliga rummen tycker jag att golven är hårda (vi har parkett av riktigt trä, jag tror att laminat-golv är mjukare)!
Är det nån som har nåt tips?