Overall eller tvådelat till 2 åring på dagis?
Hej! Hur gör ni andra, köper ni en overall och ett tvådelat set eller hur tänker ni inför vintern? Vilken overall köper ni?
Sara med Ella 21 månader
Hej! Hur gör ni andra, köper ni en overall och ett tvådelat set eller hur tänker ni inför vintern? Vilken overall köper ni?
Sara med Ella 21 månader
Overall på dagis och sen köper vi ett tvådelat oxå!att ha hemma ibland osså kanske man bara använder jackan ibland.
Men känns som att overall är bäst på dagis tycker jag iaf!
Har alltid haft overall till Alma på dagis.
Myyycket smidigare än 2-delat. Dels för personalens skull som ska klä på (och för barnet som kan försöka själv) och dels för att man slipper snö innanför kläderna.
Det är enklast att ha en overall till en 2 åring på dagis, sen kan man ju ha tvådelat hemma om man vill. Ibland behövs ju bara jackan om man t ex åker bil..
Overall! Tycker inte att det har varit praktiskt förrän nu när stora är 5!
Ok vilken overall köper ni då? Vi funderar på PoP's bävernylon - har köpt en på öppet köp. Ska man ha tvådelat också blir det ju en hel förmögenhet plus vinterskor, mössa och vantar...
Sara
OVERALL !!! Det är mycket lättare för personalen att handskas med, samtidigt som det är lättare för barnen att sätta på sig själva. Byxa jacka är bra att ha hemma. Lite varmt att åka till stan och gå i stor overall.
Ett tips. Kapp ahls overaller var de som fick bäst i test i vi föräldrar. De var tom bättre än flera dyrar märken, så det kan ju vara värt att ha i bakhuvudet.
Lycka till och hoppas ni blir nöjda !
Vi föräldrar testade overaller i senaste numret.
På dagis har Totte en overall jag köpte på Tradera för 45 kr den är fin och bra! På vintern är overallen alltid på dagis och så har han jacka till och från eftersom jag är lat och inte orkar tråckla med overall på morgonen.
overall på dagis (har alltid haft reima så de ahr inte behövt något ombyte på dagis).
jacka att ha när vi åker någonstans.
Det tycker jag har funkat.
För första gången bor vi nu på markplan och jag känner visst behov av en bävernylon till tvååringen att krypa runt i hemma på gruset....