• Rosenblad

Rädd att han ska tröttna på mig och göra slut! Hur släpper jag oron?

Är tillsammans med världens bästa kille
    MEN, jag förstår inte riktigt vad han ser hos mig, visst jag vet att jag är otroligt söt, rolig och snäll osv, men ändå! Jag tycker ibland att jag kanske är lite tråkig men han har aldrig nånsin sagt det iofs.

Dock har han herller inte sagt att jag är världens bästa, men han säger ofta att han älskar mig och är go mot mig.

Är så himla rädd att han ska dumpa mig! Tänker ofta på att det händer så mycket skit överallt (som man läser på fl) så varför ska det inte hända mig?

Har haft lite otur med killar i livet, och är så rädd att förlora honom! Vill att han ska vara den som jag bildar familj med ju

Hur gör man på bästa sätt för att vårda en fin relation? Vad ska man undvika osv osv?

Tips!!`?

• Svar på tråden Rädd att han ska tröttna på mig och göra slut! Hur släpper jag oron?
  • Anonym (Lowe)

Undvik att tänka dessa tankar dom du tänker nu, det kan skada ett förhållande att gå runt o oroa sig för vad som kan hända osv.

Tänk så här : OM han nu skulle dumpa dig, vad är han då att ha?! DU vill väl ha en kille som älskar dig för allt i världen, för den du är. Du kan ju tyvärr aldrig styra över någon annans känslor.

Var dig själv, det är mitt råd. Din kille älskar dig för den du är.

• Glossy

Åh....det bästa du kan göra är att försöka släppa det helt. Du får inte gå omkring och oroa dig och tjata på honom, då blir det säkert som du förutspår.

Man kan aldrig vara 100% säker på nåt i ett förhållande, om det ska hålla osv. Men gör det bästa för att det ska hålla istället för att tänka negativt. DÅ har ju du gjort vad du kan om han nu även väljer att lämna dig. Men har du däremot tjatat och gnatat och han lämnar dig för det, då lär du ha ångest. Förstår du hur jag menar?

• Anonym (liknande)

Tjejen !

jag är också en orolig tjej av mig, men jag har försökt ändra mitt tankesätt...

den dagen han inte vill ha mig säger han det till mig..(dig )

Och han kanske inte säger att du är världens bästa men , tro mig han bekräftar dig med kroppen och andra sätt( i alla fall vad jag kan tolka utifrån din text )

go girl..

Hör av dig här i fall du vill ha någon att skriva av dig till...

• kjempejente

Njut av livet. Ta tillvara det och vårda det. Om det skulle ta slut så är det ju i framtiden och inte idag!

• ak4cia

man ska nog undvika att vara för rädd för att pojkvännen ska lämna en.. till slut kväver oron mycket.. & allt bli så känsligt osv.. typ..

• Anonym (alexis)

Åh, vad skönt med fler som jag... I ett förhållande blir jag alltid UPPSLUKAD av hans tankar, hans liv, hans behov... Allt kretsar runt han. Jag glömmer mig själv, och blir till slut sur och grinig. Misstänksam och lessen...

Ororar mig också ständigt för att bli lämnad. Beror kanske på att jag förlorat delar av min familj m.fl.....

MEN. Skapa ett brett socialt kontaktnät.. Väninnor och killkompisar som uppskattar dig. Då blir inte "hungern efter uppskattning" gentemot din kille lika stark... Jag har en överdriven sådan hunger, behöver hela tiden få mkt uppskattning...men jag vet ej om det finns nån man som orkar med det. Så att skaffa bra vänner som uppskattar en kan vara ett knep...både tjejer och killar.

• Rosenblad

Alexis, ja så känner jag med, jag blir uppslukad av killen! Även fast jag har en hel del att göra på fritiden så tänker jag mycket på honom och hur jag kan göra för att han ska må bra!

Visst tror jag att min kille älskar mig för den jag är, men jag är så rädd att han ska bli kär i någon annan!

• Flippan71

Ett tips är att inte läsa alla historier om alla hemska otrogna män här på FL. Man blir ju nästan knäpp när man läser om alla dårar, men det betyder ju inte att ens egen kille är sån.

Att tänka på någon och göra saker för att han/hon ska må bra är ju bara naturligt när man är kär.

• Rosenblad

Kan inte låta bli att läsa på fl om allt elände, är nog delvis här som man ser allt hemnskt och startar man en tråd får man svar som man tidigare inte ens tänkt på och så är annat dumt tänkande igång igen :)

• Fru Höstlöv

Det bästa man kan göra för att vårda en fin relation är nog att tillåta sig att vara lycklig.

Om man går omkring fylld av osäkerhet och rädsla så kanske den bubblar upp ibland och tär på förhållandet genom att man säger dumma saker till killen, exempelvis att han borde lämna en för att man är så ful, ja, vad som helst.

Du får acceptera att denna underbara man har valt att vara i en relation med dej och njut av det och omfamna kärleken så kommer ni vara dubbelt så lycklig.

Man kan inte bli älskad, om man inte först älskar sig själv, var det ju nån känd person som sa. Själv hade jag saker kvar i över tre år som "jag behöver när vi gör slut och jag ska skaffa egen lägenhet". Det är inget sätt att bli lycklig på.

Njut istället av dagen och uppskatta den tid du får med killen. Om det tar slut någongång i framtiden så är det inget man kan förhindra genom att oroa sig och vara nojjig. Den dagen kommer snarare snabbare om man gör det.

Det finns många otroligt lyckliga hem och familjer på FL också, man ser bara de olyckliga lite mer eftersom de är "intressantare".

Svar på tråden Rädd att han ska tröttna på mig och göra slut! Hur släpper jag oron?