• Kibell

Hur länge i ugn för kycklingfilé?

Hej!
    Ska göra kycklingfiléer som jag ska marinera i vitlöksmarinad. Nu undrar jag hur länge man har kycklingen i ugnen?

♥Älskar min Isabelle♥
  • Svar på tråden Hur länge i ugn för kycklingfilé?
  • Trossens mamma

Fileér borde bli klara fortare än broilerlår som går på 50-60 min för c.a 3 st

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
  • Tjofsen

tar nog en 15-30 minuter beroende på hur stora de är.....och är de frusna? De ska vara inne tills de är vita innuti..du kan ta ut dem efter 15 minuter och skära en skåra i dem för att se.....Eller så har du temperatur.....vad är det 70 grader eller nåt...då är de färdiga

• Tigertofflan

Tills de är klara brukar jag säga *ler*

Jag sätter på ugnen stoppar in kycklingen först, sedan sätter jag på riset och det kokar i 20 minuter och oftast är kycklingen klar när riset är klart!

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Kibell

Har inte gjort i ugn förut bara stekt. Dom är ganska stora. Vet inte ens vad man bör ha ölr gradantal. Runt 200-225?

♥Älskar min Isabelle♥
  • Trossens mamma

Jag brukar ha 200 gr på ugnen då jag har nåt däri som är kött tex

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
  • Tjofsen

ja, det beror på vilken ugn..men 200-225 är lagom...Innertempen ska vara 70 grader..har man inget att mäta med så kan man skära på de tjockaste stället och den ska vara vit...

• Kibell

Okej, tack för hjälpen. Ska pröva sen.

♥Älskar min Isabelle♥
  • Tjofsen

De ska inte stå för länge..då blir de torra och sega...Du ska försöka hålla saftigheten i dem....man kan ta ut dem och vända dem efter halva tiden....hälla över den sky som blir för att bevara saften...

• Kibell

Ja dom är inte frysta så då tar det kanske inte så lång tid.

♥Älskar min Isabelle♥
  • Tjofsen

Nä då kan det fräsa till och gå fort....mums va gott..du bjuder väl?

Svar på tråden Hur länge i ugn för kycklingfilé?