Hur länge i ugn för kycklingfilé?
Hej!
Ska göra kycklingfiléer som jag ska marinera i vitlöksmarinad. Nu undrar jag hur länge man har kycklingen i ugnen?
Hej!
Ska göra kycklingfiléer som jag ska marinera i vitlöksmarinad. Nu undrar jag hur länge man har kycklingen i ugnen?
Fileér borde bli klara fortare än broilerlår som går på 50-60 min för c.a 3 st
tar nog en 15-30 minuter beroende på hur stora de är.....och är de frusna? De ska vara inne tills de är vita innuti..du kan ta ut dem efter 15 minuter och skära en skåra i dem för att se.....Eller så har du temperatur.....vad är det 70 grader eller nåt...då är de färdiga
Tills de är klara brukar jag säga *ler*
Jag sätter på ugnen stoppar in kycklingen först, sedan sätter jag på riset och det kokar i 20 minuter och oftast är kycklingen klar när riset är klart!
Har inte gjort i ugn förut bara stekt. Dom är ganska stora. Vet inte ens vad man bör ha ölr gradantal. Runt 200-225?
Jag brukar ha 200 gr på ugnen då jag har nåt däri som är kött tex
ja, det beror på vilken ugn..men 200-225 är lagom...Innertempen ska vara 70 grader..har man inget att mäta med så kan man skära på de tjockaste stället och den ska vara vit...
Okej, tack för hjälpen. Ska pröva sen.
De ska inte stå för länge..då blir de torra och sega...Du ska försöka hålla saftigheten i dem....man kan ta ut dem och vända dem efter halva tiden....hälla över den sky som blir för att bevara saften...
Ja dom är inte frysta så då tar det kanske inte så lång tid.
Nä då kan det fräsa till och gå fort....mums va gott..du bjuder väl?
Visst får du smaka!