• Firenze

"Måste" man ha kontakt med sina föräldrar?!

Ja, som rubriken lyder.....måste man älska och ha kontakt med sina föräldrar till varje pris? Om man gång på gång blir sviken, nedvärderad och anses vara en mindre viktig varelse som inte ska tycka och tänka helst?

Är alltid blod tjockare än vatten?

Hur har ni det? Någon som har brutit upp kontakten med en eller båda föräldrar? Hur funkar det i sådana fall?

Är så jäkla trött på dessa energitjuvar som gör mig till en bitter och sur mamma............

• Svar på tråden "Måste" man ha kontakt med sina föräldrar?!
  • Crazy Baby

Jag tycker inte man ska umgås med människor som får en att må dåligt oavsett om man är släkt eller inte!

• Leeloo

Nej blod är inte tjockare än vatten. Nej man behöver inte ha kontakt med folk man inte tycker om bara för att de råkar vara ens släkt.

Jag har ingen kontakt med min pappa just för att han är en enrgitjuv och det är det sista jag behöver med en 1 ½-åring och en bebis i magen.
    Det var inget överhastat beslut utan något som grott i mig under många år och nu rann det ut i sanden. Har inte hört av honom sen den 16:e januari( sonens födelsedag). Jag fyllde 25 några månader senare, hörde inget ifrån han. Så då får det vara. Jag orkar inte, jag vill inte.

• Lilla Prussiluskan

Blod är inte tjockare än vatten...

Jag går i samma funderingar som du TS... Men vågar inte...

• menu

nej man behöver ju inte ha någon kontakt, men andra sidan har man barn så får man ju tänka sig för har barnen inte rätt att lära känna sina mor å far föräldrar?? då kanske man skall svälja å var på kaffe där ibland eller nått...
    berooooende naturligtvis hur dessa beter sig mot barnet!

• Leeloo

menu> Jag tänker då inte utsätta mina barn för en människa som sviker gång på gång på gång. Sen har han aldrig varit elak mot mitt barn, men min son har många andra som jag vet inte skulle svika honom eller överge honom.

• flingflong

Behöver man inte. Jag är mitt uppe i att avsluta kontakten med min sk. pappa.

Livet är bra kul ibland...
  • Marylo

Min sambo har ingen kontakt med sin mamma och de är det bästa beslut han atgit på många år! Det är svårt i början men när man väl bestämt sig så är det som om stenen i magen lättat!

• Firenze

Man har ju så många andra som ger en massor med glädje och god energi och som bryr sig om en villkorslöst, även fast man inte är släkt. Vill ju hellre bry mig mer om dom än att bränna ut mig på hopplöst dåliga relationer. Trist att det ska vara så, men när man försökt i massor av år att bara blunda och inte ta åt sig, så brister det förr eller senare. Och nu är det förr......

Svar på tråden "Måste" man ha kontakt med sina föräldrar?!