• BROCCOLLI

Elak busschaufför :-(

Jag kan inte låta bli att skriva av mig här! Häromdan tog jag modet till mig och skulle åka själv med bägge barnen (6 mån samt nästan 3 år) i syskonvagnen till stan, med stadsbussen! Det är klart det är pirrigt för man vet aldrig hur det går, när det äldsta barnet är trotsigt (fast bara hemma än så länge, puh ) och den lilla kanppt trivs att ligga i vagnen (tur man har sjal med ifall). Vi skulle iaf ner till stan för att gå i affärer, behövde köpa trosor till vår duktiga dotter som nu går på pottan Vi gick iaf på bussen och under vägen blev det knökat med folk, så när vi kom fram till torget lät jag som vanligt alla andra gå av först! Sen skulle jag gå ut med vagnen, och vad gör chaffisen då?? Stänger dörrarna, innan jag hunnit ut! Jag säger till en av resenärerna där framme att be honom öppna igen, och det lyssnar inte chaffisen på, han startar bara bussen och åker Jag blir vansinnig och kokar av ilska, han åker trots att jag och barnvagnen står nära utgången... Jag klampade fram till honom och frågar "om han fattar trögt, jag skulle faktiskt av här"? Då säger han i en sån där jag_bestämmer_eftersom_jag_kör_buss-ton: "Jamen då får du väl för sjutton se till att gå av när jag stannar..." Jag förklara att det fan inte är så lätt när det är knökat med folk på bussen som alla ska ut samtidigt! Dessutom åkte han iväg nästan med en gång, inte f-n skulle nån med barnvagn hinna ut där... Men det bästa av allt, är att min man själv kör buss ibland och förut var fast anställd på stads- och länsbussarna! Så jag kände mig görtöntig när jag sa att "det här kommer min man bli jävligt förbannad på, när jag berättar för honom"! Sen gick jag tillbaka till vagnen eftersom han snart var framme vid nästa hållplats och då sa han högt (så alla hörde och jag tyckte det var såå pinsamt, men folk tycker säkert det är kul när det inträffar nåt , och det syntes nog att jag var asförbannad, haha, och ansträngde mig hårt för att inte börja grina): "Det bryr inte jag mig om att du berättar för honom"! Sen störta jag ut med vagnen (hur snabb man nu är med en tung syskonvagn ) och ringde och berätta för maken min - han blev vansinnig på chauffören och då ringde han direkt TL och bad dem ta itu med honom, min man känner de väl som sagt De ringde upp chaffisen direkt, i bussen! Haha, chaffisen trodde väl jag var en vimsig mamma som hotar med att berätta för maken - men han visste inte att min man känner de han jobbar för/med

Fy för sådana som han, som försöker visa makt bara för att de kan! Han hade gott hunnit öppna dörrarna innan han åkte iväg, han bara strunta i att folk bad honom öppna ju... Han var dessutom otrevlig mot en dam på bussen innan detta hände och sen har han betett sig lika illa mot andra passagerare tidigare gånger, hur får man bete sig så här?? Men nu fick han en varning - men tänk alla de som inte kan anmäla sådana här saker så lätt!? Han gav sig helt enkelt på fel person, hihi vad kul

Vet inte om jag vågar mig ut med syskonvagnen igen, på en fullsatt buss - gud vet om han gnällspiken kör igen Men tack alla ni schyssta medmänskliga busschaufförer som är vänliga *en vink till min man med* och förstår att vagnar, rollatorer och handikappade människor inte tar sig ut på en halv sekund , sen finns det allt schyssta medpassagerare också

Men nu är jag glad igen och nåde den som beter sig illa mot mammor med hormoner i kroppen *grrr*

• Svar på tråden Elak busschaufför :-(
  • FaRieTaLe

Ring till bussbolaget och klaga Det har jag gjort varenda gång jag har blivit förolämpad av busschaufförerna.

Senast var förra fredagen då busschauffören ansåg att jag skulle ta en låg buss så jag slapp få hjälp på med vagnen.
    Frågade henne om det fanns med i tidtabellen så jag såg när det skulle komma en låg eller hög buss? Eller tyckte hon att jag skulle stå och vänta en hel dag då?

Dumma busschaufförer det finns!
    Ringde direkt när jag kom hem till västtrafik och han blev helt paff över hennes uttalande.

• BROCCOLLI
    FaRieTaLe skrev 2006-09-02 19:28:13 följande:
    Ring till bussbolaget och klaga Det har jag gjort varenda gång jag har blivit förolämpad av busschaufförerna.Senast var förra fredagen då busschauffören ansåg att jag skulle ta en låg buss så jag slapp få hjälp på med vagnen.Frågade henne om det fanns med i tidtabellen så jag såg när det skulle komma en låg eller hög buss? Eller tyckte hon att jag skulle stå och vänta en hel dag då?Dumma busschaufförer det finns!Ringde direkt när jag kom hem till västtrafik och han blev helt paff över hennes uttalande.
    Nej fy, vilken hemsk inställning av chaffisen ju Är vi så lågt stående varelser nu när vi har blivit föräldrar och kommer med vagn?! Vad tror de?! Som om man vore pestsmittad eller nåt. Bra gjort av dig att ringa och klaga, det måste man!

Jodå, min man ringde till Trafikledningen som det heter, de som har koll på allt! Jag var alldeles gråtfärdig efter detta (ja,det krävs inte mycket för att en stressad mamma ska börja grina;) så jag hade inte kunnat prata säkert, haha! Han pratade med sin kompis som jobbar där, kan det bli bättre Vi ska allt skriva insändare med, vi bor i en mindre storstad (?) så den chaffisen känner sig nog träffad isåfall!

Jag och min man har jobbat ihop på ett bussföretag som kör sjuka människor, så jag är väl yrkesskadad när jag t o m erbjuder gamla människor att hjälpa dem av bussen med rollatorn , men man kan aldrig vara för snäll - mot sådana som själva är det!

Hela min dag kändes förstörd pga honom - men sen gick shoppindagen jättebra och mina barn var sååå duktiga och nöjda
  • Aiwendil

Jag blev också illa behandlad av en chaffis i våras
    Inte med barnvagn dock utan att jag kom springandes till hållplatsen
    (han kom in för tidigt) och försökte med andan i halsen vara lite
    skämtsam och säga..
    "Oj... nu fick jag lite motion också.. du var tidig idag"
    Då säger han:
    - DU SKA STÅ HÄR MINST 5 MIN. INNAN AVGÅNG!

Han var sååå otrevlig och jag ringde direkt till SL
    som blev jättearga och sa att så ska det verkligen inte vara.
    Han ska inte komma 5 minuter i förväg och bege sig iväg INNAN han FÅR
    åka från hållplatsen så att säga..
    Hehe..
    Där fick han

• dinos

känner samma sak när jag åker buss och det e ganska ofta då jag inte har körkort. vi har bara bussar med låggolv eller vad det heter. dessa går att sänka lite till så man kommer av men det gör de nästan aldrig, de kan ställa sig en halvmeter från trottoaren så man knappt kommer av. sen kör de som blådårar och bromsar så starkt att man själv knappt kan sitta kvar och då har man en treåring och en 3 månaders. vi har inte heller någon syskonvagn utan han står på ståbräda. (inte inne i bussen)

det värsta av allt e att vi har ju sådana knappar som visar när en barnvagn ska av, jag trycker alltid på den men de verkar inte fatta.

• mymlan2

Senaste grejen var väl när jag stod med minstingen och en man på hpl och bussen kör bara förbi utan att stanna,
    Mailade SL............personalavdelningen tog väl ett snack med föraren på den turen får jag hoppas. En annan gång kom vi inte iväg alls,eftersom chauffören började tjafsa med en påstigande istället.

• enny signatur

har en busschafför som vägrade köra mig, lång historia men han hävdar att det beror påa tt jag ska gubbjävel till honom. det gjrode jag förvisso, han ska vara glad att han inte fick en knytnäve i anisktet 'minns*
    det hela gick ut på att jag hade MASSA packnig varav två väskor med katter. tog in den ena samt en av väskorna och säger till chaffören att ajg ska hämta resten, bara ställa in detta. han stänger då dörren och tänker åka. jag säger argt åt honom att öppna varpå han vägrar. jag ser min andra katt vara utanför blir jäkligt arg och tycker att han jävlarimig ska öppna varpå jag sparkar på dören.
    dörren går i slutändan upp, jag vägrar gå ut (han hade väl kört då..) och går istälelt in och hämtar min packning ink min katt för att sedan gå ut. ungefär i det läget kommer min samboi varpå jag förklarar vad som hänt.
    jag förklarar att busschafören är ett svin. kallade honom troligen gubbjävel när han stängde dörren och vägrade öppna den.
    vi blockerade bussen (och bad övriga resenärer om ursäkt) ett tag, insåg sena tt tåget går om 40 min, vi har brottom...
    hittade en taxi som valde att skjusa oss (trotts att chaffören var allergisk mot pälsdjur och vi knappt hade några pengar på oss... chaffören vägrade ge tillbaka de pengar jag betalat på bussen nämligen...)

kan dessutom tillägga att jag vred mig av smärta vid det tillfället då jag gått ca 2-3 km innan med pakningen (med hjälp av pojkvännen). på vägen dit kolapsade jag (inte svimmade men så när man kan komma) och fick då hjälp av en vänlig man som bjöd på saft... vilket busschfören fullständigt sket i...

men trössten är väl att taxichfören var jätte snäll och trevlig samt mannen som hjälpte mig påväg dit

Svar på tråden Elak busschaufför :-(