• eilenna78

Vilken barnvagn fick bäst i test?

Försöker ta mig fram i barnvagnsdjungeln och det var ju inte det lättaste...Förvånad
    Är det någon som vet om någon av vänta barn/föräldra-tidningarna har haft ngt barnvagnstest i år och isåfall, vilken vagn fick bäst i test?
    2an och 3an får gärna nämnas också...

• Svar på tråden Vilken barnvagn fick bäst i test?
  • Feride

jag vet att quinny fick bäst i test men jag har själv en bugaboo och är rätt nöjd..

• mage06

Det är ju svårt med "bäst i test" eftersom bara ett urval av alla barnvagnar är med. Tidningen "Föräldrar och barn" testade åtta barnvagnar och där fick Kronan bäst betyg. Men det bästa tycker jag är att titta på länkar under "föräldrar" och sedan "barnvagnar" eller "väntar barn" och "inhandla/preparera", ja, där vi är nu alltså, och läsa om folks erfarenheter.

Lycka till!

• 82an

Det är ju så olika mellan tidningarna en vagn kan ju få jätte dåligt i en tidning och bra i en annan

vecka 22
  • pemi

Knorr Nizza (nu cango) har ju varit bäst i både råd och röns och konsumentverkets test.

• CCA

Tycker att många vagntester är lite missvissande. Vilken vagn som är bäst beror ju på vilka krav man själv har. Dessutom tycker jag att man kan dela i vagnar i olika kategorier och i ett vagntest testsas ju oftast vagnar i från alla dessa katagorier. Jag menar användningsområdet är ju ganska olika beroende på hur det ser ut runt omkring en. Däremot kan ju testerna vara bra för man får fram ev. brister som vagnen har i produktionen. När det gäller användningsområdet är det nog säkrare att lyssna på vad andra säger som har liknande förutsättningar.

Lycka till
    CCA

• eilenna78

Suck... Man blir ju inte mer klok...
    Funderar på en Brio Happy... Känns som ett säkert märke och jag gillar designen... Men jag kände mig som ett UFO när jag gick och provkörde vagnar igår...
    Vad ska man tänka på?
    Hur hittar man den vadn som passar just oss?
    Varför valde ni den vagn ni har? Är ni nöjda? Missnöjda med ngt?
    Kanske borde starta en ny tråd för dessa frågor..

Svar på tråden Vilken barnvagn fick bäst i test?