• vikkis

Resa ensam på sista minuten

Är det någon som rest ensam på sista minuten? Har ni fått bra rum då? Vilken arrangör?
    Det verkar ju som att det bara är dubbelrum man kan boka.

• Svar på tråden Resa ensam på sista minuten
  • menu

du får dela rum med någon annan resenär av samma kön, eller betala extra för enkelrum.

• vikkis

Tar dom någon hänsyn till ålder om man får dela rum?
    Jag skulle nog aldrig dela rum med en okänd tror jag. Någon som gjort det som kan berätta?

• Kaffekopp

Det finns singelresor på en del bolag... Apollo singel m.m. då man inte behöver betala tillägg för att man reser själv. Kolla upp det! =)

• menu

Kaffekopp, jo men de är inte sista minuten resor...

ts: nej jag tror inte det är så många singlar som reser samtidigt på sista minuten till samma ställe - så att de kan ta hänsyn till åldrar å sånt..
    utan att det är mer troligt att man hamnar på enklare pansionat eller i en 2 rummare där en eller två andra har ett sovrum å du ett annat... (vet sånna som rest två som hamnat så), sen är ju risken större att man måste flytta en eller flera gånger under vistelsen då man reser ensam..

sen är det ju så med alla sista minuten resor att reser man under lågsäsong så har man mycket bättre chans till hyfsat eller väldigt bra boende, medans under högsäsong är risken mycket större för uselt boende..

å skulle jag nu resa själv så vill man väll ännu mer veta vart man hamnar å bo så det känns bekvämt??

• Fröken Fräknig

Jag hittade en reskompis på Resfebers hemsida (viserligen för 6 år sedan) och vi gjorde så att vi träffades för en fika innan för att "stämma av" varandra. Vi sade som så att trivs vi inte ihop så behvöer vi ju inte umgås under resan utan enbart sova under samma tak. Vi bokade en resa och hade superkul! Vi umgås fortfarande så vi träffade rätt!

• Kaffekopp

Det är ett jättebra sätt Fröken Fräknig =)
    Jag har träffat ett helt gäng på 8 grabbar via Resfebers hemsida som jag träffade redan 2000, nu har jag mött resekompisar via backpacking.se som jag ska möta upp i Thailand i vinter :)

• Sallisen

Man kan väl betala extra för att få bo själv?

Vi var på en sista-minutenresa förra veckan och fick ett jättebra hotell. Absolut inget att klaga på.

• menu

föresten kom på att i de flesta bolagen kan du inte köpa del i dubbelrum... men just 2 rummare utan egen toa, kan två olika par hamna på..

Svar på tråden Resa ensam på sista minuten