• Tessou

Bleka tänderna hos Folktandvården

Testade vid "Information" o fått 1 svar... tänkte försöka här istället!!

Är det någon här som gjort det? Blev det bra? Är ni nöjda/missnöjda? Kostnad?
    Vill veta massa massa!

Kom nyss hem från Tandläkaren (inga hål!) och fick en kopia på lappen som satt på väggen.. Kostar 600 Kr/gång och man ska göra det 2 gånger. Det håller i 5 år.
    Nackdelarna hade hon inte hört nåt om.. nån som vet något?

Det fanns 3 olika alternativ och detta va billigast, trots att man gör det hos tandläkaren tillskillnad från de andra som man gör själv och kostade drygt 2000...

• Svar på tråden Bleka tänderna hos Folktandvården
  • turia

klart det finns nackdelar med att bleka tänderna! visste inte tansköterskan det??

Det nöter otroligt på tandemaljen..
    så om man håller på med detta upprepade gånger så blir det andra tänder tillslut..

• turia

Menar att det är värre göra det hemma
    Tandläkare vet nog vad de gör

• Tessou

turia
    Jag va hos en Tandsköterska så jag har inte pratat med nån Tandläkare, och de borde ju veta bättre..

• Indianica

Det bästa är att bleka i en speciell stol, annars rinner det alltid ned lite blekmedel i svalget och det tror man kan leda till cancer men den metoden är dyrast, runt 3-4 000 iaf. Hemmablekningar är värst ur det hänseeendet då mkt blekmedel läcker ned i svalget på natten

Tyvärr vet man inte än så mkt om nackdelar med tandblekning då det är så nytt

• Tessou

Ska jag bleka gör jag det hos tandläkaren.. bara för mig o sitta där..

• Kantarellen

Har snappat upp lite om tandblekning hos tandläkaren, oftast är det nog en tandsköterska eller tandhygienist som bleker och inte en tandläkare. Lösningen som används hos tandläkaren är betydligt svagare än den som används vid hemmabruk, därav är det med skonsamt hos ?tandläkaren?.

• Tessou

Vet du vad: "Opalescence X-tra 35% Hydrogen Peroxide" är...?

• Tessou

Vad det är för nåt?

Om jag bleker tänderna 2 gånger (som det står på lappen) och sen igen om typ 5 år (det håller så länge) inte kan det väl vara farligt då...? Så tänderna ramlar av eller då?
    Har försökt o ringa men antingen så tutar de upptaget eller så lyckas jag ringa då de stängt för dan..

Svar på tråden Bleka tänderna hos Folktandvården