• burtok

¤ västervik tråd 3¤

Hejsan!

Nu har jag oxå blivit Västerviksbor Har varit inne och tittat tidigare på era västervikstrådar då vi hade beslutat att vi skulle flytta till västervik... Men som sagt nu är jag här...
    Försöker att hitta rätt i västervik.. Det är lite svårt att köra ibland tycker jag. Skall ut och handla och varje gång jag hittar till affären blir jag glad

• burtok

Majalaja.. kul att du ska på fest... Jag hann gå på två fester efter att dotern kom och nu är man gravid igen... Trevlig helg

• burtok

Barry77: Vi går oxå på babysim. Fast vi var inte där idag pga att dottern är förkyld... Men vist är det roligt att se hur glada de blir i vattnet.. Vår dotter gillar helelr inte att vara på rygg i vattnet...

• burtok

Lena: Vi har Ikeas vita plaststol, ANTILOP heter de... Är jätte bra med inlägget man kan köpa till när barnet är litet och lätt att ta med när man skall bort till någon... Mitt tips är att köpa bordet till för 49:- Enligt mig är det guldvärt... Dels så för barnet extra stöd av den samt att den kommer lite längre bort från det riktiga bordet som det alltid finns farliga saker på.. samt att när man är borta kan barnet banka hur mycket den vill på sitt bord utan att man behöver skämas att det ska bli mäsken på någon annans bord... Vår dotter är som sagt 7,5 mån nu och vi har inte behövt någon annan stol än och vi har inte tagit bort inlägget än heller... Så den håller nog ett tag till. Vi har funderat på att köpa en tripptapp senare när hon växer ur denna...

• burtok

Lejonet1981: Min man och jag gick inte här i västervik när vi väntade vårt första barn och men vi gick där vi bodde och det var givande för oss båda. Vi upplevde informationen bra och givande. men det största utbytet hade vi genom dem som var där. De var i precis samma situation, våra BF låg nära varandra så vi kännde att det var kul att träffas. Vi hade turen vi var en liten grupp på bara tre par som trivdes riktigt bra ihop så vi har träffats privat många gånger nu efter att barnen har kommit. Även att man har vänner som har barn så är deras barn oftast större och enligt mig är det skönt att vara med folk som är i samma stadie ibland... Men de träfar vi har haft efter på BVC har min man inte varit med på... Och det har inte kännt så viktigt heller.

Och vi väntar nu vårt andra barn och blev så glada när vi hörde att de har föräldragrupp för föräldrar som väntar 2 el 3 barn osv.. Så nu ser vi framemot dessa träffar...

• burtok

Hejsan på Er alla!

Så var det söndag igen... Fattar inte riktigt vart veckorna tar vägen men så är det nog när man har fullt upp med att inte göra så mycket (att ta hand om dottern verkar ta all min tid ) Min man åkte precis till jobbet för att få undan lite saker inna vi åker på semster i slutet av kommande vecka... Ska bli så skönt att komma iväg från vardagen och uppleva lite annat. Annars tycker jag att den mesta tiden går åt att tvätta och se tilla tt allt är rent så när man packar att det bara är att ta det man vill ha så inget ligger i tvätten och väntar på att få bli rent... Och så är det ju babysim idag och det är ju kul....

Ha en trevlig söndag och shoppa inte för mycket nu när julskyltningen har sina jippon..

Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤