Inlägg från: Majalaja |Visa alla inlägg
  • Majalaja

¤ västervik tråd 3¤

Johanna, fotade ni under barnfotoveckorna eller? Var själv sugen på det nämligen, men tycker att Nils är lite för liten än...ska nog ta en serie på honom och Axel om några månader i stället.

• Majalaja

Johanna, kan du inte lägga in bilderna i ditt krypin så man får kolla? Är ju så nyfiken, ju!

Jullan och millabobby: jag funderar också på att ta bilder inom ramen för barnfotoklubben. Mellan 4 och 7 månader tror jag de skulle vara, sen tar man även en serie kring ettårsdagen. Kostar 600 och då får man en förstoring från ett av tillfällena. Fast jag tycker ju det är så kul med serier, så jag lär väl förköpa mig om jag fotar barnen då...

• Majalaja

Emelle, vi är några som går på Elvan på bebisstund på tisdagförmiddagarna. Kom dit på tisdag, vetjag! Jag går dit när jag lämnat Axel på dagis, är väl där 9.30 ca. Vore kul att ses där!

Liten och Stor är lite lugnare på måndagsförmiddagar och även torsdagar tror jag. Det är oftast större barn där vid de tider som inte är rena bebistider (tisdagseftermiddagarna). Nästan så det kan bli lite väl stimmigt för de mindre barnen...

Ang tretimmarsdagis: gör som jag, gå en kurs! Då får du ha honom på dagis så länge som det behövs för att passa ditt schema!

• Majalaja

Emelle: jag läser till webbredaktör på distans, jättekul! Fast jag har kommit rejält efter nu i samband med flytt, barnafödande och bredbandsstrul. Men det ska nog gå ändå!

sunzhine: aj, det låter ont! Svanskotan som är så känslig!
    Vi är några från vår grupp som brukar gå på Elvan på tisdagarna, tror det finns fler där som hämtar barnen vid elva. Så om du känner att du har tid kan du väl komma dit vid nio-halvtio, vara med på sångstunden och ta en snabbfika innan du hämtar Jezzie? Vore kul att se dig där!

• Majalaja

Jodå, jag går på båda! Men förmiddagarna är bättre för min del och det är bara Elvan som har bebisstund då.

• Majalaja

Lena: i min släkt är vi sena med tänder och Axel var inget undantag, var väl närmare ett år när han fick. Men en i min förra föräldragrupp hade en dotter som fick vid 2-3 månader har jag för mig...

millabobby: klart du kan komma på bebissången! 7 månader är en perfekt ålder, då förstår de så mycket mer av vad som händer än de riktigt små!

• Majalaja

Millabobby, kan inte dra hela listan här, men Elvan annonserar ju varje torsdag tror jag det är i VT under "Kyrknytt". Så där kan du se vad som händer. Liten och stor har bebisstund tisdag eftermiddag och sångstunder även på måndagar och fredagar, men då för alla åldrar (börjar kl 10).

• Majalaja

Måste bara fråga, är det någon som har gått på syskonsim? Funderar på att anmäla oss till babysim nu, åtminstone vill vi att Nils går. Men det vore ju kul för Axel att få vara med också. Är bara rädd att det blir lite rörigt för de mindre barnen med en massa stooora barn i bassängen!

Erfarenheter, nån?

Svar på tråden ¤ västervik tråd 3¤