Inlägg från: Tigger is a she |Visa alla inlägg
  • Tigger is a she

Varför säger alla...

Trinity78:

"Här på jobbet sitter det en lapp på en låda: 'Data Sladd'."

Jag tror de menar att i den lådan ska det dels lagras fakta, dels förvaras den där sladden (givetvis EN särskild sladd som alla vet vilken den är).

• Tigger is a she

Trinity:
    Ja, det är bäst. Passa på också att tala om varför du undrar, att funderingen dök upp när du surfade på fl.

• Tigger is a she

*viskar till Birgitta2* ...fast jag brukar hävda att det heter SKÄRA alla över samma kam!

• Tigger is a she

*utländsk brytning* "...göra två flugor på smällen"

...en gammal sketch. I samma säger han "Jag är ert nya svenskaläraret" och "Jag har varit i Sverige aldrig. En gång var jag där två gånger" och "Vad är det som kryper? Ormet"

(tror jag)

• Tigger is a she

Birgitta2:

"Roffe Bengtsson gjode den sketchen, en av våra roligaste komiker när jag växte upp!"

Ja, det är en klassiker även från när jag växte upp . Jag har försökt hitta hela monologen/sketchen i ord på nätet men misslyckats.

• Tigger is a she

"Vi skulle köpa en popcornmaskin till svärfar på Maxi men blev lite skepiska när det stod 'Big Pooper' på skylten. Vem vill ha en storbajsare liksom?"

Förutom misstänksamheten man får av vad "poop"maskinen verkligen levererar...man blir ju lite misstänksam på kvalitén när de inte upptäcker felet när layouten på texten görs, eller vid kvalitetskontrollerna när maskinen produceras alt. när texten trycks, eller om ingen av anvariga på fabriken kan engelska så pass att de upptäcker det fatala misstaget .

• Tigger is a she

...eller för all del inköparna på Maxi!

• Tigger is a she

Trinity:

"Det stod rätt på kartongen som tur var, det var bara hyllkantsskylten som var felskriven."

Aaaahhhhh...jag förstååååååår! Det var ju tur det!

• Tigger is a she

Trinity78:

"Fast det var rätt illa det med, tycker jag "

Ja! Ha ha ha Jag undrar hur mycket jag hade garvat i affären om jag sett det

• Tigger is a she

gutegirl:

"Heter det iallafall eller i alla fall?"

Uttalar du båda högt märker du att det heter lika! Frågan är väl snarare hur det ska stavas...

• Tigger is a she

Det stavas "i alla fall" (men jag vet inte om det finns fler godkända former - har försökt söka på det)

Svar på tråden Varför säger alla...