• Sunna

IKEAs laminatgolv

Vi var och tittade på IKEAs golv i helgen, och undrar om det är någon här som har erfarenheter från deras laminatgolv? De var rätt fina och ett bra pris, 69kr/ kvm, men frågan är om de håller? De har ju trots allt en garanti på 15 år. Vi ska lägga nytt golv i hela huset nämligen, så det blir så dyrt om vi ska köpa dyrare golv överallt.
    När jag kollade närmare på utställningsexet så tyckte jag mig se att skarvarna syntes.
    Min fråga är alltså; Är de lätta att lägga, håller de och ser de snygga ut på plats?

Sam. ♥ .Mammas lilla hjärta
  • Svar på tråden IKEAs laminatgolv
  • Teskedsmamman

Om de håller kan jag inte svara på, vårt golv har bara legat 1 vecka än Men det var lätt att lägga och skarvarna syns inte... men så är min pappa en hejare på att lägga golv också Det tog ½ dag att lägga 20 kvm och då var det mycket rör och prång så de behövde såga mycket och passa in.

F.d TeaSpoon - Magdis med Totte 0402 och Ian 0510
  • Sunna

Nu tar jag och puffar lite! Kom igen nurå

Sam. ♥ .Mammas lilla hjärta
  • imorgon är en annan dag

Puff från mig också....

• Eliin

beror på hur många mm det är.. jag har hört att man inte ska köpa under 7 mm... vi har 15 kährsgolv som kostade mer än det tiodubbla, men det är ju slipbart. Det som kan vara är om de glipar eller glappar i skarvarna efter ett tag, men för det priset är det ju inte hela världen om man måste köpa nytt efter några år.

• Who am I

Jag lade, själv, IKEAS golv i vårt somrum och det gick snabbt och smidigt.
    Än så länge ser det jättefint ut och vi är mycket nöjda!

Den som inte kan hata kan inte heller älska//Voltaire
  • Leiah

jag har ikeas laminatgolv "tundra lönn" både här i lägenheten och på vårat landställe. tycker det är relativt lätt att lägga, iaf om man köper till den separata läggningssatsen (hett tips ;D).
    det har hållt väldigt bra ute på landet, ser ut precis som när vi lade det för 5 år sedan (och där är det mkt slit på golvet). det är lätt att rengöra och skarvarna syns bara i direkt solljus. jag tycker det blev superfint och relativt billigt också. tummen upp!

Svar på tråden IKEAs laminatgolv