Inlägg från: Marstös |Visa alla inlägg
  • Marstös

nya ullared/gekås-tråden

Jag skulle vilja veta om det var mycket folk i lördags. Vi har tänkt åka den 16:e om det inte verkar hysteriskt på lördagar.

• Marstös

Min erfarenhet av kläder från Ge-Kås är att de kan variera väldigt mycket i stolekarna. Har två par byxor i 80 hemma. Elsa har haft den storleken hela sommaren. Ett par fick jag lägga bort efter att ha använt dem en gång, alldeles för små i midjan. Det andra paret passar nog om ett år, jättelånga.

Fick tipset att ta med måttband och mäta benlängd och midjeomfång på kläderna där nere. Visst ser det kul ut med folk som går där nere och mäter, men vad göra :-= (jag måste bara komma ihåg att mäta tösen innan jag åker annars är det ju meningslöst)

• Marstös

Skulle vara en glad gubbe, gör ett nytt försök :=)

• Marstös

Jag kollade på kavat vinterkängor, men eftersom jag tycker det är svårt att veta vilken storlek som behövs (tycker fötterna växer värre än gräset just nu) köpte jag inga. De kostade 399. Vad kostar de på andra ställen?

• Marstös

Jag köpte en tunn fleece-overall, storlek 56 för 60 kronor. Vår dotter föddes på sommaren så jag har inget sån't efter henne. Om det skulle visa sig att den är för liten från början så har jag ju inte lagt ut en förmögenhet, men jag vill ju inte att h*n ska drunkna i kläderna.

Jag köpte en massa amningskupor också. Mycket billigare än Konsum i alla fall

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden