• Gossis

nya ullared/gekås-tråden

Wow! Vilken tråd! Ullared är mitt mecka! Skrattande Åker dit på fredag som många andra här ser jag! Glad Ringde för 3 veckor sen för att boka stuga men det var fullbokat fram till slutet på november! Förvånad Så det blir en dagstur för oss, ca 50 mil. Vi åker ca 4 på morgonen och åker hem när vi är klara! Har funkat förr, fast man är vääääldigt sömnig på vägen hem! Och nöjd! Skrattande

En fråga till er som varit där nyligen: Finns det något julpynt där än? Var där i slutet på oktober förra året och tror de hade en del då, men nu åker vi ju liiite tidigare... Vinterkläder, jackor mm till sonen snart 2 år, finns det inne nu?

Denna gång ska jag kolla på mammakläder oxå, är i v. 16 på fredag! Och liiiite nya bebisgrejor blir det nog oxå trots att man har det mesta redan!Flört

jag vill ha julskinka NUUU!!!
  • Gossis

Längtarefterbarn: tack så mycket! Jisses, älskar både Gekås och Julen!!! Rena julafton på fredag med andra ord! Och de brukar ju ha så mycket fina tomtar och mysigt pynt! Skrattande Vad gör 100 mil då!

• Gossis

Pilla21: Vet inte vad som står på deras hemsida, men vet att Rejmyres buss brukar anordna resor till Ullared som går via norrköping, linköping....

• Gossis

Jag brukar alltid vara så "dumsnål" när jag tex köper nån jättefin prydnadsgrej eller julbelysning, sen ångrar jag mig att jag inte köpte fler när de var så billiga! "visst ja, skulle ju haft en i det fönstret oxå" eller "Man kunde ju haft en på varje sida i bokhyllan"....ni förstår kanske vad jag menar!

• Gossis

Norinda: Jag åker oxå på fredag!

• Gossis

norinda: Oj, vad duktig du är! Jag har bara haffsat ner en lista sen stryker jag över eftersom, brukar ändå inte ha tid att kolla på den förrän man kommit till kassan, så kontrollerar jag lite för att se vad jag missat till nästa omgång!

• Gossis

Vi har ca 45 mil enkel resa.....men vad gör det?

• Gossis

Oooh, jag börjar få resfeber! Imorgon bär det av mot drömriket! Vi startar ca 4.30 och är nog framme runt 8.30...sen åker vi när vi är klara! Brukar vara hemma nån gång runt 01.00 på natten.....då är man sömnig!Skrattande

Brukar handla för ca 4000-5000 kr när jag åker på hösten, med tanke på alla vinterkläder till familjen, julklappar till hela släkten och födelsedagspresenter! Sen blir det ju mycket annat, julpynt, tomtar, smågrejor.....Skrattande

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden