Inlägg från: mrs holiday |Visa alla inlägg
  • mrs holiday

nya ullared/gekås-tråden

Hej, måste bara säga att jag är helt ny på det här forumet!...

Jag åker till Ullared på fredag (den 13:e! Hu!)och är så klart taggad. Lite nervös dock när det pratas om så enormt mycket folk här...

Planerar bl a lite julklappsshopping och tänkte höra om ni vet om det finns Play Station-spel samt Game boy-konsoller och vad det i så fall kostar på ett ungefär?

Vill även köpa julgardiner, finns det tyg i metervara (t ex fem/tiometersbuntar)? Tyvärr passar inte panelgardiner i mina köksfönster.

• mrs holiday

Hemkommen i natt från shoppingresa! Liiite mör idag efter först drygt 9 timmars bussresa (från 6 på fremorgonen till 15.30 på em), snabb incheckning i stugan, shopping från 16.00 tills de stängde (kom inte ut ur kassan förrän nästan 21.00), upp 6 lördagmorgon, shopping från 7.20 till 13.30, bussen hem gick 14.30 så vi hann med lunch före och så hemma igen 23.30...

Men vi hade jättetrevligt i bussen med frågesport om Ullared/Gekås, lite tävlingar osv. På hemvägen roade vi oss med lite egen shoppingstatistik: den som gjorde av med minst pengar handlade för 380 kr (!!!!!!!)och den som handlade för mest 7500 kr. Vi handlade för 4100 kr i genomsnitt per person och sammanlagt handlade vi för svindlande 147 000 kr!

Dessutom fick vi höra att de återigen hade slagit försäljningsrekord på fredagen - 20 miljoner. Men jag vet inte om det stämmer, det står inget om det på hemsidan än iaf. Det var iaf mer folk än jag någonsin tidigare varit med om!

• mrs holiday

Den här bussresan är privatordnad, två av tjejerna har själva fixat buss + chaufför + övernattning och bjudit in bekanta. Bra pris blev det också, eftersom ingen resebyrå eller liknande skulle ha sin del av pengarna. Kanske något för er också att ta tag i? Jättekul när de flesta på bussen är åtminstone lite bekanta på något sätt!

Håller med om att det är det ultimata upplägget, skulle själv aldrig utsätta mig för en shoppingresa så långt bort utan övernattning, man blir helt slut ändå ju!

• mrs holiday

Vi ordnade med buss från ett bussbolag, det var alltså ingen av oss som hade busskörkort och det var en "riktig" chaffis som körde.

För oss hade det aldrig funkat att åka fyra st i en bil, vi hade handlat alldeles för mycket för att få plats med det i bilen, oavsett kombi, takbox osv...

Jag har åkt bil förut över dagen från mina föräldrar som bor i södra sverige. Som mest har vi varit tre st (jag, mamma och en kompis)som åkt över dagen och handlat och det har varit med nöd och näppe vi kom hem i bilen då. Och då hade vi inget annat bagage med oss (som om man tänker övernatta).

Ett alternativ om man inte får in allt i bilen är förstås att skicka hem det från Ullared, de har ju hemskickningsservice där, men det är ju inte så billigt. Men en nödlösning om man måste!

• mrs holiday

Madelene79: När min mamma åker brukar jag be henne köpa vantar (bra, billiga vintervantar, både termo och stickade), underkläder, strumpor, sockor, pyamas, fleecekläder, regnkläder, vinterkläder. Leksaker till julklappar och presenter är väldigt prisvärt, kända märken. Lampor och julbelysning hade de jättemycket fint när jag var där i mitten på okt om du är ute efter något sådant. m m m

• mrs holiday

MrsNelson: vilken otur med sura människor ni verkar ha haft! Jag har varit i Ullared när det har varit packat med folk, men tycker ändå att folk i allmänhet har varit ganska trevliga och tagit trängseln rätt bra faktiskt.

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden