• nublu

nya ullared/gekås-tråden

Jag ska dit den 17:e. Måste köpa overaller till pojkarna, brallor till mig och en massa kläder till maken. Och så ska jag köpa julklappar!

• nublu

Inte ta med stor kombivagn! Jag hade min 6-månaders i en framåtvänd Graccoliknade sulky och det var gränsfall att det funkade. Det är trångt!

• nublu

längtarefterbarn : Hoppas att du fick med dig några fynd efter slitet i skärselden!

Gah, jag ska åka bussresa till Ullared den 17:e. Undrar hur jag ska få med mig allt hem?

• nublu

Mystjejen : Va, ska du också dit den 17:e?! Jaja, bara vi inte ryker ihop om någon lantligt romantisk inredningsdetalj bara.

• nublu

loveliva : Ingen aning. Har en liggandes i källaren som aldrig används.

• nublu

zvartaliljan : Om du ser någon som desperat sliter bland vinteroveraller och herrtröjor så är det förmodligen jag.

Eller någon annan galning!

• nublu

Minja : Astran rymmer ju massor. Vi har också en Astra kombi, inga problem när vi var på tältsemester med stort tält, barnvagn och massa annat + ett antal öllådor på hemvägen.

Knepet är att packa väl och helst ha lastgallret på plats.

• nublu

Fragglerock : Jag instämmer i era böner och hoppas att det är folktomt den 17:e.

• nublu

Rokka Jill : Den som lever får se. Det är en vardag iaf, borde minska folkmängden något iaf.

• nublu

Fragglerock : De som har 2-veckorslön får tydligen den 13:e. Maken får då iaf. Visste inte att alla med 2-veckorslön fick samtidigt.

• nublu

Det värsta är ju att man blir "dumsnål" därinne på varuhuset. För helt plötsligt blir en jacka för 299 kr jättedyr och jeans som kostar mer än 149 kr ratar man för de är också för dyra. Man glömmer liksom bort vad jackor och jeans kostar i "vanliga" affärer! Det är lite skrämmande...

• nublu

Norinda : Finns ju listor på vad som finns på de olika avdelningarna också, som komplement till den något diffusa kartan.

• nublu

Mystjejen : Vi ses i morgon då. Låt bli alla romantiska inredningsgrejer, de har jag paxat för!

• nublu

Mystjejen . Åh, jag vill ha en sådan där stationsklocka! Minns inte om det var Samla eller Smajla som köpte en (inte på Ge-Kås iaf) och den var jättesnygg.

Stora problemet blir att gömma påsen med leksaker (läs julklapparna) för ungarna. Hoppas att de somnar i bilen när mamma åker med dem för att hämta mig!

• nublu

Var på Ge-Kås igår och det var faktiskt inte så trångt där. Värst på förmiddagen, eftermiddagen var det ganska lugnt och ingen större trängsel. Behövde inte köa i kassan heller knappt.

• nublu

Tyckte det var dåligt med grejer på leksaksavdelningen. Fast det var inte mkt folk igår iaf.

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden