• hib58

nya ullared/gekås-tråden

Hej
    Såg att det var svårt att hitta övernattning när Ni skulle till Ge-Kås. Om Ni inte tvunget måste bo i samhället Ullared Så finns det en hel del.
    Leta på denna länken www.hit-halland.com.
    Finns lite av varje i närheten.
    Lycka till.

• hib58

Visst finns det skor i Ullared. Men inte inne på varuhuset Ge-KÅs. Det finns en butik som heter Sko-Boo , den ligger mittemot ingången till Ge-KÅs. Sen finns Skokanonen ( tror det heter så)
    Den ligger på vägen från parkering till Ge-Kås. Bred vid huset som H & M , Blomstergruvan m.m. finns i.
    Lycka till

• hib58

Angående boende i och runt samhället Ullared

Gå in på hemsidan www.hit-halland.com/.
    Där finns olika förslag på boende i Ullared och runt omkring i Halland.
    I Svartrå finns bland annat ett vandrarhem som ligger jättefint
    ca 8 km ifrån Ullared adressen är www.kulturgarden.com/
    sen finns detta förslag i Gällared www.gallared.com/
    och detta strax utanför Älvsered www.ulvanstorps.se/1.html.
    Sen tror jag det finns privatpersoner som hyr ut också.
    Har sett lappar sitta uppe vid Närbutiken ( i korsningen mellan väg 153 och 154 i Ullared
    Ring annars till turistbyrån i Falkenberg så kanske de har tips
    Lycka till.

• hib58

Vinteroveraller. Alla möjliga andra barnkläder. Men skicka med henne måtten på barn eller nåt plagg hon kan ha med och jämnföra med.
    Sen kan hon ju köpa trosor, kalsonger, sockar till er vuxna. Kanske även andra kläder som tröjor om Ni litar på hennes smak.
    Hon kan köpa köksprylar, dukar , gardiner, lampor leksaker till ungarna i julklapp, handdukar, julsaker(pynt), ljus . Musik cd har de i källaren plus dataspel, köksmaskiner tv, radio m.m.m.
    på slutet kan hon fylla vagnen med rengöringsmedel, tvättmedel deodoranter. Själv har jag varit där idag.
    Tänkte inte på att det brukar va mycket folk vid löningen.
    Men det var inte så farligt. Prata med en av de jag känner som arbetar där. De trodde de skulle bli mycket folk nu i slutet på veckan.
    Nu skulle jag inte ha kläder idag. Jag köpte rengöringsmedel , lampor, dukar,strumpor, matta till hallen, tvålar m.m.
    Ja de har ju mycket mer förståss.
    Sen skulle jag skickat henne till Bok-Olle för att köpa böcker till mig själv och barna.
    Hoppas hon har trevligt där till helgen.

• hib58

Det där med att folk blir konstiga när de kommer in.
    Ibland kan man undra.
    Innan de fixade små fik inne i affären kunde folk gå omkring och börja dricka ur flaskorna de förhoppningsvis tänkt betala i kassan. De började äta på chockladen m.m.m.
    Ibland har man undrat om de beter sig likadant i andra butiker.
    Vagnar står lite vad som helst , hur som helst.
    Men står de ivägen får man väl putta undan dem. Nån dam ville gå före min vännina i kön ut. Hon var visst trött. Ja ,visst men hur i allsin dar orkade hon gå på Ge-Kås då. Min vännina sa hon skulle hem och amma. De var inte sant, sonen var då 11 år och slutammad för länge sen.
    Nu är det ju så att de flesta sköter sig. Men hälsan tiger still.
    Och det har blivit mycket bättre tycker jag.
    Men visst är det så att folk blir annorlunda när de kommer in i butiken.
    Det här blev visst lite gnälligt

Ha det så roligt där när Ni kommer dit och shoppa ordentligt.

• hib58

Jo , håller med.
    Var där inne en vända i förrgår. .
    Fast jag julshoppade inte direkt.
    Ha en bra helg.

• hib58

Kristallen.
    Det beror på hur långt bort Du bor.
    Bor Du inte allt för långt bort kolla vädret på TV o radio.
    Om Ni åker åk så ni är där när de öppnar så slipper ni kanske så lång kö.
    Nu har jag inga barn i skolåldern. Höstlovet kanske har börjat och då är det förståss mer folk.

• hib58

Har just varit och skullat äta middag på Stantons i Ullared. Arbetar i Ullared
    Kö runt hela torget. Jättemycket folk.Jag skulle inte åkt hit just nu.

• hib58

Har just kommit till jobbet.
    Första parkeringen full, lite grann på andra.
    Ingen kö.

• hib58

Nuria: Alla möjliga tider. Det beror på vad de kommer ifrån.

• hib58

Hej
    Jo jag såg att det var mycket folk idag.
    Vi körde dit för att min man skulle klippa sig.Sen funderade vi på att gå till Bok-Olle och kanske kika in på Ge-Kås.
    Men vi beslutade oss snabbt för att det fick bli Falkenberg i stället för inköp av farsdagspresent.
    Stackars Er som var där. Regnet öste ner, kö runt hela torget.
    Vi mötte jättemycket bilar på vägen in till stan.
    Ibland skulle man haft en dator i bilen så kan kunde loggat in på familjeliv och sänt iväg en regn och kö varning.

Välkomna tillbaka till vårt Gekås metropol senare.
    Ett tips är att övernatta och ta de andra butikerna den andra dan.
    Ha en skön helg

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden