• Flaxa1

nya ullared/gekås-tråden

Angående var sakerna på GK:s köps in ifrån har jag hört att de både handlar stora partier från länder som låglöneländer som Kina (kläder t.ex.) osv. och även svenska företag (t.ex. godis) o på så sätt får mkt låga priser på det som de köper samt att de köper upp sånt som inte har gått att sälja i andra butiker (som Lindex, HM osv) men som går att sälja bara man sänker priset tillräckligt.

• Flaxa1

Jupp, det finns stödstrumpor. Ligger vid amning-bh:arna, vid övriga bh:ar. Fast jag tyckte inte att de verkade så bra, var i tunn nylon.

• Flaxa1

Nån som varit på GK:s sista veckorna och vill tipsa om nåt fynd man kan göra eller vill berätta om nåt särskilt roligt köp? Ska dit i mitten på nästa vecka.

• Flaxa1

Åker oxå till GK:s imorgon. Här ska shoppas!

• Flaxa1

Nån som vet om det finns galltvål på GK:s?

• Flaxa1

Det är lite lurigt att köpa kläder på GK:s, svårt att avgöra kvaliteten tycker jag. Jag brukar försöka köpa kläder av märken som jag känner till.

Alla bebiskläder av märket Walking Baby har varit bra som vi har köpt, t.ex.

• Flaxa1

Storasyster yster:
    Jag såg en svart åkpåse där nu i veckan, såg fin ut.

Anna1980:

1. Det varierar, jag har hittat både och. Har inte varit några problem att lämna tillbax det enda plagg jag köpt som varit riktigt dåligt, hade inte ens kvittot med.

2. Jupp, det finns en del. Fina overaller just nu t.ex.

3. Jag tycker det beror på hur länge du ska vara där... Det tar ca 1,5 timme för oss att åka dit, då sitter vår bebis (3 månader i babyskyddet. Därför vill jag inte ha henne sittandes i samma ställning mer den dagen (blir ju ändå 3 timmar sammanlagt, fast med en amningpaus varje väg). Vi hade med oss både vagnen och babybjörnen, så fick hon växla ställning mellan att ligga och sitta, man får tänka på att spara den lilla ryggen. =) Dessutom är tålamodet begränsat hos vår lilla dam, ibland vill hon vara med o se allt, ibland vill hon sova.

4. Allt möjligt... Fisher Price till de minsta, Micki gåvagn, Barbie-docker, traktorer, pussel, spel... som i en vanlig leksaksaffär fast utbudet varierar.

Det man kanske ska tänka på är just att utbudet varierar, man vet aldrig riktigt vad som finns inne samt att kvaliteten oxå kan variera, även om den överlag är bra.

• Flaxa1

Jag såg kläder som ser ut som de solskyddskläder som det gjordes reklam för i somras i olika tidningar på gränsen mellan barn och dam, vid badkläderna när jag var på GK:s i förra veckan.

• Flaxa1

Tänkte bara göra ett inlägg i debatten om huruvida det är lämpligt eller ej att ta med sig barn till GK:s.

Vi har en bebis som var varit med vid 6 veckors och 3 månaders ålder. Första gången satt hon i en sjal och vi snabbhandlade i 1,5 timme. Den andra gången hade vi med både bärsele och vagn och växlade mellan dessa och handlade i ungefär 2 timmar med en amningspaus emellan (ammade både före och efter oxå, båda gångerna).

Jag tycker att det har gått utmärkt, men man får ju tänka på att anpassa sig efter barnet förstås. Vi har varit beredda på att avsluta direkt om bebisen inte skulle trivas, men det har som sagt gått alldeles utmärkt.

En annan sak som man kanske bör tänka på dock är att det inte är så lämpligt att ta med riktigt små barn till den här typen av lokaler på vintern, eftersom det kan spridas mkt virus o sånt.

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden