• Bempa

nya ullared/gekås-tråden

Jag brukar passa på att köpa "kvalitetleksaker" när jag är där. Dvs märken som Brio, Fisher Price mm.

Vilken skillnad på pris! Har 14 ungar att köpa julklappar till så det brukar avverkas på Ge-kås

Regnkläder utan fleece är det nästan alltid dåligt av tyvärr

• Bempa
    Missnööjd skrev 2006-10-17 12:45:02 följande:
    En fråga som säkert ställts tusen ggr, men tråden är lite för lång för att kolla igenom Säljer de mammakläder, främst byxor? änns onödigt att köpa dyra jeans här hemma, om det finns billigare där nere..
    Det fanns det när jag var gravid iaf
    Sen vet jag inte om dom var så snygga... Köpte faktiskt inga byxor, men däremot ett par kjolar o tröjor/linnen
  • Bempa
    2002 skrev 2006-10-17 17:21:15 följande:
    Nån som vet om de har mycket Lego? Ta det som det kommer, för det kommer ändå...
    Det skulle jag också vilja veta

O om nån sett Brios stora Bondgård, o pris isf
  • Bempa

Oktober o första veckan i november ska tydligen vara den värsta perioden under året på Ge-kås.
    Bara ett tips

• Bempa
    Dundermamman skrev 2006-10-24 10:58:17 följande:
    Hallå alla Ullaredsfans :D)Jag funderar på att åka och köpa ALLA julklapparna den 29 november! Alltså en onsdag,MEN direkt efter löning!! Tror ni det är så bra idé? Eller alla fans har redan hunnit med sin Ullaredsinköp då?Egenetligen vill jag åka redan runt den 15 november, men min kära mor ska med och hon vill ha med sig novemberlönen och sätta sprätt på!Nästa gång vi kan åka tillsammans är den 11 och 12 december! Då kanske vi har snö och dåligt väglag! Vi har 24 mil enkel resa!
    Hehe, då får du nog räkna med vassa armbågar... Jag skulle heller välja datumen i dec Det kan vara lika dåligt väglag den 29 nov.
    Vi brukar ofta ha otur med väderlaget o vi har över 30 mil enkel resa...
  • Bempa
    Jossanundercover skrev 2006-10-24 13:12:15 följande:
    Ni som brukar sova över i Ullared. Vilket alternativ rekomenderar ni?
    Vi brukar hyra en stuga Det är perfekt!!!!
    Det brukar vara vi o ett par till Killarna är ju inte sååå intresserade så dom är bara med ett litet tag dagen då vi checkar in. Sen shoppar vi tjejer medan killarna sitter o tar nån öl o snackar tills vi kommer
    Sen har man ju hela dagen på sig dagen efter, perfekt!!! Utan att behöva ge sig iväg i ottan
  • Bempa

Jag tror att dom har ett vandrarhem i anslutning också, förutom stugorna o motellet

• Bempa

kattlise, du vågar dig alltså ner en lördag innan jul Det är strongt! Min kompis familj var nere i lördags o dom kom inte fram med vagnar utan fick hämta korgar o bära över huvudet istället  

Själv satsar jag på måndag

• Bempa
    Sydskåning skrev 2006-11-15 16:19:38 följande:
    Kattlise och Pyret 78: Jag kommer också vara där på lördag Räknar med sjukt mycket folk. Vi har ca tre timmars resa upp så vi kör vid halv fyra-fyra.Eftersom ingen svarat puffar jag för min förra fråga: Någon som vet om de har julklappskalendrar med små fickor 1-24 som man hänger på väggen och fyller med en liten klapp för var dag? Vill verkligen hitta en sån
    Letade som en stolle efter det förra året, men då fanns det inte

KOmmer leta igen i år

Du vågar dig visst också ner på lördag. Om jag var er skulle jag nog försöka att ändra dag
  • Bempa
    kattlise skrev 2006-11-15 19:23:27 följande:
    Bempa skrev 2006-11-15 19:17:40 följande: kattlise, du vågar dig alltså ner en lördag innan jul Det är strongt! Min kompis familj var nere i lördags o dom kom inte fram med vagnar utan fick hämta korgar o bära över huvudet istället  Själv satsar jag på måndag Men flyttar inte folk på sig där nere? dum fråga kanske.. ♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
    Hehe, inte så dum faktiskt. Folk är liksom orörliga månag gånger, plus att vagnar ställs här i där på ställen som knappt går att rubba på...
  • Bempa
    kattlise skrev 2006-11-15 20:51:47 följande:
    Bempa, då ska jag ta mig tusan KLÄTTRA över tanternas vagnar ha ha.Min stubin är ganska kort nu ♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
    Hehe, klättra på du Skulle ju vara kul att se, jag kanske åker på lördag jag med
    Sydskåning skrev 2006-11-15 20:01:25 följande:
    För att underlätta lite i trängseln tänkte jag och min mamma dela vagn. Kanske en bra ide att ha varsin korg att samla saker i för att sen lämna av i vagnen...
    Det är ganska smart Se bara upp med så ingen tar er vagn... Tycker att man hör det stup i kvarten när man är där "kan den som tagit fel vagn på klädavdelningen ställa tillbaka den" osv
    Sydskåning skrev 2006-11-15 23:35:32 följande:
    Ni som ska åka, vad ska ni köpa för grejor? Kanske kan få nån tips på vad man kan kolla efter Om nu inte Fru Indosaurie shoppar upp allt för oss andra imorgon...
    Jag är ute efter julklappar till barnen i första hand. Brukar bli en del Brio, Fisher Price mm. Sen ska jag också köpa gardiner o sängkläder o inte att förglömma massa snygga fotoramar
  • Bempa
    Sydskåning skrev 2006-11-16 10:35:05 följande:
    Åh! Fotoramar! Det hade jag inte tänkt på, tack!
    Varsågod Köp inte alla bara, det måste ju finnas till mig på måndag
  • Bempa
    Sydskåning skrev 2006-11-16 10:49:05 följande:
    Ingen fara, behöver bara 5-6 stycken Är där inte så många kvar så lägger jag undan några snygga till dig under bänken i rad 482 D, precis bakom yuccapalmen med fjärilsdekorationer
    Hehe, det låter perfekt Tack
Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden