Inlägg från: Jossanundercover |Visa alla inlägg
  • Jossanundercover

nya ullared/gekås-tråden

Jessica24..Om du går in på Gekås hemsida : www.gekas.se kan du klicka vidare på "Buss till Ullared" och sen kan du välja ort och vips så kommer alla bolag upp som åker förbi din ort

• Jossanundercover

Är det någon som har koll på vilket/vilka märken vinteroverallerna har som Gekås säljer? Eller varierar det hela tiden??

• Jossanundercover

Rettis: Njae att dom inte har Reima vet jag..Och jag har inget behov av att ha en dyr sån heller Såg förresten på TV att dessa overaller inte fått speciellt bra i Råd och Röns test..

Jag undrade helt enkelt bara vad det står på lappen att det är för märke...Jag är inget märkesfreak eller så utan tänkte mest att om man visste märket så kanske man kunde höra sig för lite om vilket märke som är bäst osv..

• Jossanundercover

Yipee! Den 11:e ska man ner till Ullared och trängas! -Äntligen!

Någon som varit där nyligen som vet om dom har mycket pojkkläder storlek 2 år, dvs 92-98?

När vi var ner förra gången och skulle köpa julklappar till äldre kusiner så fanns det jättelite i just dom mellanstorlekarna (Mellan bebis och större barn), så vi blev jättebesvikna..

• Jossanundercover

Puffar för min fråga:

Ingen som vet om dom just nu har ett stort utbud av pojkkläder storlek 92-98??

• Jossanundercover

Jag åker om en vecka..Yey! Våran buss går 3:30 på morgonen..Oy oy oy..Kommer fram tills dom öppnar och åker tillbaka vid 17-tiden tror jag..

• Jossanundercover

Någon som har koll på utbudet att pojkkläder runt storlek 90, som varit i Ullared nu nyligen??
  • Jossanundercover

Imorgon bär det av till detta "förlovade land" för min del
    Känns som ett äventyr varje gång och man hoppas ju på att hitta en hel del skatter..
    Förra gången jag var där tyckte jag att det var ett sånt glapp mellan vuxenkläderna dock..Antingen var det ungdomskläder i relativt SMÅ storlekar (drar 46) eller om man vill ha något större får man leta på "tantavdelningen" och kan då välja mellan ankellånga kjolar och dressar.. Någon som vet om det blivit bättre..Nu är jag iofersig gravid, men hade hoppats hitta några mysiga tröjor att gömma mig i i vinter

• Jossanundercover

HUR gör ni andra med plånböcker och pengar och sånt..??Känns riskabelt att ha plånbok liggande i jackan i vagnen, har inga fickor på mammabykorna heller..
    VISA-kortet i BH:n kanske funkar??

Ja hur gör NI??

• Jossanundercover

Diorlover: Jag var i Ullared igår och hittade en del fina mammakläder..Köpte några vanliga T-toppar för 60 kronor, en söt tunika för 40 och en annan topp för 70 kronor..Dom hade även fina mammajeans och jättesköna mysbyxkor..Mammakläderna var faktiskt fina denna gången, men tyvärr fanns det inte många tjockare tröjor att hurra för där..
    De "vanliga" kläderna är ju som sagt inte så stora vanligtvis, men jag hittade en del fina tröjor på herravdelningen..Där passar dom ju över magen

Försår inte hur ni som handlar för 2000 kan få JÄTTEmycket..
    Denna gång handlade jag kläder för ca 2600 och då var det mest kläder till sonen (vinteroverall, byxor, tröjjor, strumpor, kalsonger och vantar) iof ganska mycket men..
    Till mig blev det 2 mamma-tshirts, 2 mammatoppar, en tröja, ett par mjukbyxor, strumpor och trosor..
    Sambon fick ett par mjukbyxor, kalsonger och strumpor..

Fast nu när jag tänker på det så var det nog ganska mycket man fick ändå Dock gick kläderna ner i tre kassar och det ser ju inte så mycket ut..

Sen blev det förståss hygienartiklar och annat för en tusing..

Tycker att det är kass med bussresa Satt 12 timmar på en buss tor. och kännde mig jättestressad när jag handlade eftersom man är där så kort tid..Hann tex. inte med inredningsgrejjer..

• Jossanundercover

Jopp det ÄR jättebilligt..Typ en långärmad barntröja för 35 kronor och en mammatröja för 50 spänn får man ingen annanstans..
    Husgeråd och leksaker ligger på ca halva priset oftast..
    Snygga panelgardiner för 30 kronor styck tex. är ju svårt att hitta någon annan stans..

• Jossanundercover

Sen KAN man ju få jättemycket mer för pengarna om man verkligen försöker och aktivt letar efter det billigaste..Jag är tyvärr lite sån att jag tänker " Ullared- OJ VAD BILLIGT!" och plockar även av det som kanske inte är jättebilligt..
    Kläder tex. kan man ju få jättebilligt om man letar bland fynden och har tålamod..

• Jossanundercover

Men inte är det väl så att dom bara har andrahandssortering och osålda partier från andra affärer?? Med tanke på att partierna i många fall är stooooooooooora, kan det inte vara andrahandssortering och kan heller inte tänka mig att det skulle kunna komma in en långtradare i halvtimman med saker som inte sålts på andra affärer??!
    Dom har väl egna leverantörer som dom köper ifrån också vad jag har förstått,bara det att dom inte behöver dubbla leverantörspriset utan lägger på en tia eller nåt..

• Jossanundercover

Jag undrar detsamma..Bussresa med övernattning vill jag med åka på jue..

• Jossanundercover

Hittade några bussbolag som kör med övernattning då jag googlade på bussresa+övernattning+ullared..Tyvärr går dessa resor bara från norra Sverige..
    MEN det blir ju lika billigt att dra ihop fyra tjejer i en bil och sedan dela på boendet där nere som då går på ca. 100-150 kronor per person..Har man en kombi och packar SMART så får man ju plats..Annars finns ju alltid småkärror eller skidboxar att hyra relativt billigt..
    Funderar på att åka ner en gång till innan jul, eftersom det är svårt att hinna med allt under de 6 timmar som våran buss stannar där..

Är det förresten någon som vet om det finns bussar..från tex. Stockholm som man kan åka med en väg bara?? Kollade Swebuss men dom kör inte i närheten av Ullared ens..Isåfall kan man ju snickra ihop en egen bussresa med övernattning..

• Jossanundercover

Ni som brukar sova över i Ullared. Vilket alternativ rekomenderar ni?

• Jossanundercover

Finns det något annat billigt boende förutom campingen?

• Jossanundercover

hib58: Jättetack!
    Har sökt själv efter boende men inte hittat mycket..

• Jossanundercover

Jaaa..Nu har vi bestämt oss för att åka tillbaka till Ullared en gång till innan jul
    Jag var där för ett par veckor sen men bussresan stannade alltför få timmar så det blev stressigt..Jag missade dessutom att planera in i detalj vad jag skulle kolla efter och skrev bara ner typ "julklappar" och "gardiner"..Ett tips till er andra är ju att kolla lekdakskataloger och liknande för att veta exakt vad man är ute efter..
    Nu behöver sambon oxå nya kläder och eftersom vi håller på och rustar här hemma så blir det inköp av inredningsdetaljer oxå..Och saker till den nya bebisen som jag missade att handla till sist ..

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden