Inlägg från: CoolJen |Visa alla inlägg
  • CoolJen

nya ullared/gekås-tråden

cast77 skrev 2006-09-06 14:37:21 följande:
    var där i går och de hade pyttelite kläder till tjej i storlek 74-80. Hade si så där till storlek 100-104 men massor i större storlek för tjej. Vinterkläder till barn storlekar över 110 fanns det jätte mycket av och de var jätte fina...sämre med mindre storlekar. Modi vagnen med insatts kostar under 1200:- tyckte den såg bra ut. Vi köpte en enkel sulky för att ha i bilen och den gick på 179:-. Sedan har de en sulky med bygel och suflett för under fem hundra.Inga Lennon sängkläder men Nalle Phu fanns.....Hur mycket brukar ni lägga ut när ni åker? Pengarna får värkligen vingar när man åker dit!!
    modi vagnen kanske ser bra ut men är skit, eller rättare sagt så får man vad man betalar för
  • CoolJen
    cast77 skrev 2006-09-06 20:21:31 följande:
    vikkis ajdå kommer inte ihåg om sulky vagnen är en modi...den gick i alla fall att ställa i fullt liggläge! Cooljen: Ja så kan det ju vara. Var bara det att vi var förbi en barnvagnsaffär i förrgår och såg vad vagnar kostar och blev smått chockade.. så moodi vagnen är billig...Men den behöver ju inte vara bra!
    Har själv haft hela 3st! MODI vagnar, detta pga. att de har gått sönder på ett eller annat sätt, tillslut gav jag upp och köpte ett annat märke, som tom. som begagnad ar 100 ggr bättre.

jaja, det var bara ett råd eller kanske varning...jag hade iaf. lagt pengarna (+ ännu mer) på en bättre vagn
  • CoolJen
    Smurfan28 skrev 2006-10-02 11:47:13 följande:
    ok.. men det är värt att åka dit fast man bor i sthlm?
    det är ju inte värt att åka dit från stockholm om du räknar in respengar+tid, då får du allt köpa bra mycket för att det ska löna sig men kul är det

Jag bor i sthlm men åker bara dit då jag är "hemma" i Borås å hälsar på, därifrån tar det bara nån timme till Ullared och då passar jag på att handla en massa tvättmedel, diskmedel, disktrasor, tandborstar, schampo och annat sånt tjafs, för sånt e ju dyrt här.
    Å sen så kan man ju handla en massa julklappar till lägre pris + en massa annat skoj.

Jag tycker att du kan passa på att åka dit när du är neråt landet nåt
  • CoolJen
    Tvåbarnsmamma79 skrev 2006-10-03 13:10:43 följande:
    Lönnemåla:Tack för svaret!Det var ju jättebilligt!!!Det är Esskas nappflaskor alltså?Åh,måste köpa!!!
    Jag har aldrig sett Esskas nappflaskor där, stämmer det verkligen?
    Kanske bara jag som missat dem
  • CoolJen
    Rokka Jill skrev 2006-10-04 10:30:46 följande:
    om ni vill ha en "fräsig" skötväska rekomenderar jag stadiums "soc" kolla deras hemsida.. olika färger med..pris 99:-
    billigt och såg snygg ut, finns det nån fästanordning på den?
  • CoolJen
    Pshevil skrev 2006-10-04 10:42:46 följande:
    Man kan ju sätta dit egna tryckknappar på bandet som man kan knäppa runt handtaget så hålls den på plats. Jag gjorde så med en vanlig väska som jag gillade.
    vart köpte du dem.

Jag försökte laga min gamla skötväska så, köpte knappar på panduro men de var så små att de inte pallade tyngden och jag hittade heller inga större
  • CoolJen

Kul med 4000 kvadratmeter till!

Jag tycker dom ska börja sälja skor och mer böcker, just nu är det ju bara ett fåtal böcker.

• CoolJen
    längtarefterbarn skrev 2006-10-06 10:05:29 följande:
    Bilmuseét ska nog ha en del av de där 4000 kvadratmetrarna tror jag förresten!
    bilmuséum va? låter ju inget kul
  • CoolJen

Anna 1980:

1-De barnkläder jag köpt har varit varierande i kvalité, ett par t-shirtar med konstig form så att de sitter alldeles tajt i halsen men sen löst fram till axlarna. En tröja(i storlek större än sonen) som ändå inte går över huvudet och då ska jag nämna att sonen har ett litet huvud. Bodysar som förlorar formen i tvätt. Däreom så kan man ju även hitta kläder av ok kvalité men jag vågar inte chansa nåt mer. Vinterkläder skulle jag inte våga chansa på att köpa där, visst billigt men vill att min son(som är 1½ och antagligen kommer bli ganska stillasittande denna vintern) ska ha det jag vet är bra i kyla och väta

2-det fanns många kläder när jag var där för 2 veckor sen

3- såg att folk hade bebisar i babyskydd i vagnen, jag däremot skulle aldrig få för mig att ta med mitt barn in på Ge-kås

4- finns jättemycket leksaker, som är mycket billigare än andra affärer.

• CoolJen
    Thullan skrev 2006-10-25 08:31:55 följande:
    Ser att ni pratar om MODI vagnen, jag har en sån o flera av mina vänner har den vagnen o vi är helnöjda men min är inte inköpt på gekås men kompisens vagn är det o hon är oxå helnöjd. Ska man gå efter allt som sägs så kunde vi nog inte handla något tillslut men men. Jag köpte en MODI vagn eftersom den går in i vår bil men har inte ångrat mitt köp.
    Då har du och dina kompisar tur, det är ju ca 50% av alla vagnar som går sönder på nåt sätt och många missnöjda.
    Själv skulel jag aldrig köpa en till MODI...NEVER!!

Jag skulle kanske rekommendera den som extra vagn, fast då måste man ju ha en annan som man kan ha när MODIn går sönder
  • CoolJen

Min första MODI vagn hade dessa fel:

Spricka i gummit på handtaget, pyspunka hela tiden, vagnen gick tillslut inte att fälla ihop-Skit irriterande då man står där med en skrikande bebis och ska iväg nånstans men så får man helt enkelt inte in vagnen i bilen.
    Sufletten åkte tillbaka.
    Fick byta vagn, den höll nån månad innan den oxå inte gick att fälla ihop och sen så gjorde den så som för henne på plus att den kunde fälla ihop sig självt.
    MODI svarade att detta var mitt eget fel att den blivit så men fick ändå en ny, som jag genast sålde!

• CoolJen
    kidA skrev 2006-10-25 22:27:40 följande:
    vad tror ni om måndag? mycket folk? ♥(Vilken färg har själen, älskling)♥
    jag var där måndagen den 9 okt och då var det ganska lagom med folk, ingen kö nånstans och mycket yta att röra sig på. Vi kom dit vid 2-tiden, kanske det gjorde en del oxå
Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden