Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

nya ullared/gekås-tråden

Busshia
    Ja de har till vagn/vagga också.
    Motiven har varierat väldigt mellan gångerna jag varit där.
    Sist hade de i alla fall John Lennon och Nalle Puh som var lite dyrare (dock fortfarande avsevärt mycket billigare än i babybutikerna). Sen köpte vi ett som var rutigt i vitt och rosa och med ett par stora hjärtan på. Har även köpt ett rött och vitrutigt med nallar på. Ett brunt med nallar på.... och massor till... minns inte. Jag har typ inte använt hälften ens. Men det är ju billigt så det gör inte så mycket

// Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • Lalalong

Sussie29
    Jag har gamla bilder... de är från min shoppingrunda i våras... typ i slutet på mars. Vissa av de sakerna finns kanske inte kvar, men om du vill glutta på de så länge så finns det i mappen som heter "inköp till bebban".
    Har varit där en gång till sen, men orkade inte fota allt då... köpte massvis med kläder då

• Lalalong

Tessou
    Nej men Niccita menar att detta är den nya tråden! . Du startade denna i måndags

• Lalalong

Tessou
    *s*. Nej varför? Förvirrande med två trådar som det skrivs i ju. Inte konstigt det blir fel Hihi.

• Lalalong

Mickz
    En sån KO-lekfilt köpte vi också till Klara när vi var där sist. Stentuff!!

• Lalalong

Det är många som frågar efter bilder... har tyvärr inte tagit några sist jag var där (gången innan finns i mitt galleri under "inköp till bebban"). Nu är ju allt uppackat och använt sedan länge .
    Men en sak står här som jag ville ta ett foto på och visa. Det är nog mitt bästa köp sist. 349 kr kostade denna stol.
    Vi har inte kunnat använda den ännu eftersom den är ganska djup. Så vi har en antiloop från IKEA så länge. Men när Klara blir ett par månader till så kommer hon att ha en kanonfin matstol!!
    Ska kanske också säga att den är i trä, verkar väldigt stadig och stabil. "Brickan" är i plast.

barnstolen. ullared

(tryck på bilden för att göra den större)

• Lalalong

vattenballong
    Från varberg är det väg 153 raka vägen.

• Lalalong

Sitter här och är såååå sugen på att åka upp de 20 milen idag... Men det är visst alldeles för sent på tänkt. Jag har inget körkort och det verkar helt lönlöst att engagera någon kompis i detta idag. Alla är visst inte riktigt lika impulsiva som jag

• Lalalong

Nu har jag och en kompis bestämt att vi ska dit på tisdag!!! Wohoo!!!
    Måste bara hitta barnvakt åt Klara!

• Lalalong

hib58
    Åh.. fy!!
    Jag som ska dit i morgon. Hade tänkt åka vid 8 snåret, då är vi där vid 11... men det är kanske helt fel tid då.
    Klockan 7 i morse var där ingen kö alls (enligt barometern) och man såg att där inte var mkt bilar på parkeringen.
    Man kanske skulle köra tidigt tidigt tidigt istället så vi är där vid 7... men då måste vi köra vid 4... blä!

• Lalalong

Nu har vi bestämt att vi inte åker förrän 12 snåret i morgon. Då är vi framme till 15 tiden. Då var köerna idag borta... hoppas det är så i morgon också

• Lalalong

lillabus81
    Hoppas inte! Igår vid 15 tiden stor köbarometern på att det inte var någon kö. Jag hoppas på samma idag för vi åker härifrån vid 12, är framme vid 14.30-15 snåret!

• Lalalong

lillabus81
    Ok! Haha, då "ses" vi i vimlet då

• Lalalong

Alltså... när ni ändå pratar om barn.
    Jag och en kompis bestämde innan helgen att vi skulle dit, fixade barnvakt åt Klara... fick nu veta att barnvakten är sjuk! Men jag vill ju så gärna åka!! Hon är 6 månader...
    Problemet är också att hennes vagn går inte inte in i kompisens bil
    Kan man ta med liften till vagnen och lägga i en kundvagn.. så hon kan ligga..?? Verkar det jättekonstigt??

• Lalalong

thefrog
    Skönt att höra att man inte är helt Gekåsskadad som fick den ideen då

• Lalalong

Haha... jag insåg just att kudden och täcket Klara har i vagnen har örngott och påslakan från Gekås, snuttefilten som hon inte kan vara utan är från Gekås, och bodyn jag klädde på henne idag är från Gekås... De kanske inte släpper ut oss för de tror att vi snattat hennes grejer *s*.

• Lalalong

Hej på er!
    Också precis hemkommen! Vi kom dit vid 15.30. Då var där sådär mycket folk, men ingen kö in *skönt*. Vid 18.30 tiden började det droppa av rejält. Då kunde man verkligen gå där och titta ostört!

Eh... jag skulle ju lägga Klara i liften i kundvagnen... Trodde jag ja! Liften fick inte plats!! Så hon fick sitta i babyskyddet hela tiden. Men det gick bra. Sov en stund och var vaken och tittade och lekte med sin giraff resten av tiden.

Handlade för 1700 kronor. Kläder till Klara, ett par byxor till mig, lite underkläder, lite sängkläder, gåstol, leksaker och annat kraffs
    Kan lägga in en utförligare lista i morgon med priser om ni vill? Kanske till och med tar någon liten bild... får se.

Nu ska jag sova i alla fall!! Godnatt

• Lalalong

Anna1980
    Det beror på vad du har för lift!! Min BRIO hårdlift gick inte ner . Så Klara fick sitta i sitt babyskydd i kundvagnen. Men det gick ju också bra

• Lalalong

LiMaLe
    Kollar genast mitt kvitto från i förrgår..

Men Mam Air 2p kostade 36.95 och Mam Ulti Circles (de vanliga men med lite olika motiv.. just dessa var Circles) kostade 29.95 för ett 2p.

Airnapparna har jag för mig kostar bortåt en hundrin på vårt ICA Maxi, så det är ju lite skillnad!

• Lalalong

Jag har lagt upp en mapp i mitt galleri som heter Gekås 31/10 2006.
    Där finns bilder och priser på delar av inköpen
    I klädväg köpte jag, förutom det som finns på bilderna, ett set med jeans och tröja för 70 kr. En pyjamas för 30 kronor. Några par strumpor och strumpbyxor.

Dessutom köpte jag en hel del nappar, nappflaskor, flaskborstar, våtservetter mm mm.

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden